preskoči na sadržaj

U Tehničkom muzeju otvorena izložba "Prvi hrvatski tramvaj - 130. obljetnica osječke konjske željeznice"

Osijek je prvi grad u Hrvatskoj gdje se u javnom prometu pojavio tramvaj. O njegovoj povijesti govori prigodna izložba "Prvi hrvatski tramvaj - 130. obljetnica osječke konjske željeznice" u Tehničkom muzeju koja će biti otvorena od 10. rujna do 5. listopada 2014.


Izlošci su presnimci fotografija iz zbirki Državnog arhiva u Osijeku, Muzeja Slavonije Osijek te privatnih zbirki Ane Medvidović, Marina Topića i Vlade Pesta. Izvorne fotografije snimljene su u Osijeku krajem 19. i početkom 20. stoljeća.

Autor izložbe Osječanin Vlado Pest, iako zvanjem stručnjak vanjske trgovine, a zanimanjem turistički vodič, najveći dio svog života iz ljubavi prema svome gradu posvetio je izučavanju njegove povijesti, osobito graditeljstva i prometa.

Od prvoga svoga pisanoga rada "Razvoj arhitekture Osijeka" 1972. godine do posljednjega koji je u pripremi za tisak, knjige "Moj Osijek - prilog povijesti gradnje grada" autor se posvećuje svome gradu i njegovoj prošlosti, pri čemu na razne načne nastoji obilježiti raznim događanjima značajne obljetnice svoga grada kao što i ovom izložbom želi hrvatskoj javnosti predstaviti prošlost svoga grada i prvoga hrvatskog tramvaja.

Zagreb i Osijek danas su jedini od Hrvatskih gradova gdje se u javnom prometu koristi tramvaj. Njima su se svojedobno vozili i stanovnici Dubrovnika, Rijeke, Pule i Velike Gorice.

Prvi tramvaj u Hrvatskoj počeo je prometovati 1884. u Osijeku. Osijek je tada imao oko 18.000 stanovnika, a s obzirom na ubrzano širenje grada i jaki gospodarski razvoj bilo je potrebno organizirati brži i masovniji gradski prijevoz putnika od tada postojećih konjskih omnibusa. 27. lipnja 1883. sklopljen je ugovor između grada Osijeka i Osječkog d.d. za konjsku željeznicu o uvođenju konjskog tramvaja, tada suvremenog prometnog sredstva koje se udomaćilo u velikom broju gradova širom Europe. Osječko d.d. za konjsku željeznicu dobilo je po tom ugovoru koncesiju na 65 godina te dopuštenje za gradnju tramvajske pruge na gradskim ulicama i za gradnju spremišta za kola (remize) i staja za konje. Osječki konjski tramvaj službeno je počeo voziti 10. rujna 1884. Premda je prva inicijativa o elektrifikaciji tramvaja pokrenuta potkraj 1899. električni tramvaj u Osijeku počeo je prometovati tek 1926. godine. Razlog - premda je gradsko poglavarstvo odobrilo projekt dva gradska koncesionara nisu se mogla dogovoriti o uvjetima njegove realizacije...

 

Vijest je preuzeta s internetskih stranica Tehičkog muzeja.

| 15. 9. 2014. u 12:02 sati | RSS | print | pošalji link |


Edu.hr portal CMS za škole CARNetova korisnička konferencija Elektronički identitet Edu.hr portal Forum CARNetovog Portala za škole namijenjen učenicima, nastavnicima i zaposlenicima hrvatskih škola Nacionalni portal za učenje na daljinu Moodle

Učenički radovi

Dan broja Pi

Donosimo vam rad Mislava Božića, učenika 2a razreda Gimnazije Vukovar. Povodom Dana broja Pi Mislav je izradio infografiku u obliku kratkog podsjetnika na značajne događaje povodom ovog datuma.

Nastavni materijali

European painters

Igra spajanja u nizove: imena slikara, države i stoljeća u kojem je živio.

1707. - prema "Zakonu o Uniji", Engleska i Škotska ujedinile su...

Copyright © 2010 CARNet. Sva prava pridržana | Uvjeti korištenja | Impressum

A A A  |  

Mail to portal@CARNet.hr




preskoči na navigaciju
admin@raspored-sati.hr www-root@raspored-sati.hr ivan@raspored-sati.hr ivana.tolj@raspored-sati.hr marko.horvatovic@raspored-sati.hr www-root@donja-dubrava.hr analiza@donja-dubrava.hr pretinac@donja-dubrava.hr pajo.pajic@donja-dubrava.hr coran.goric@donja-dubrava.hr ivana@donja-dubrava.hr marijana@marijana-tkalec1.from.hr marijana.tkalec@marijana-tkalec1.from.hr mt@marijana-tkalec1.from.hr http://marijana-tkalec1.from.hr http://web.marijana-tkalec1.from.hr http://www.marijana-tkalec1.from.hr