Znanstvenici rekreirali prvu iskru života

Iako vjerojatno nikad nećemo točno znati kako je počeo život na Zemlji, znanstvenici imaju nekoliko ideja koje bi odgovorile na to intrigantno, ali izazovno pitanje.

Neki vjeruju da je u ranu zemlju udario asteroid ili komet i time stvorio uvjete za formiranje kemijskih građevnih blokova života. Sada istraživači imaju jedan dokaz koji podupire tu ideju.

Koristeći visokoenergetski laser kako bi se stimulirao udar, češki znanstvenici kreirali su četiri osnovna sastojka RNK iz kemijske juhe. Iako nam ovaj rad ne može dokazati kako je nastao život na Zemlji, po prvi put su te četiri molekule napravljene unutar jednog eksperimenta. Rad je objavljen u časopisu Proceedings of the National Academy of Science.

Istraživači su koristili laser dugačak 160 metara da bi na djelić sekunde nevidljivu zraku usmjerili prema kemijskoj juhi. Energija je bila toliko intenzivna i jaka da je za manje od milijarditog djelića sekunde bila jednaka energiji koju proizvede nekoliko nuklearnih elektrana. Proizveo je otprilike milijardu kilovata i visoke temperature do 4200 °C, te infracrvenu i ekstremnu ultraljubičastu radijaciju; vrstu uvjeta koje bismo očekivali kad bi svemirske krhotine padale na Zemlju.

Kad su znanstvenici istražili nastale molekule, našli su sva četiri kemijska pokazatelja građevnih blokova RNK; adenin, guanin, citosin i uracil (prva tri se nalaze i u DNK). Iako je DNK moleekula života na Zemlji, mnogi vjeruju da je RNK bila prva molekula koja je sadržavala genetske informacije.

Članak je prenesen s portala Čuda prirode, a izvorno je objavljen na portalu Znanost.

| 2. 1. 2015. u 12:12 sati | RSS | print | pošalji link |

Dan broja Pi

Donosimo vam rad Mislava Božića, učenika 2a razreda Gimnazije Vukovar. Povodom Dana broja Pi Mislav je izradio infografiku u obliku kratkog podsjetnika na značajne događaje povodom ovog datuma.

European painters

Igra spajanja u nizove: imena slikara, države i stoljeća u kojem je živio.

Vodič za moderna vremena