Otkriven svemirski "Gospodar prstenova"

Amerčki i nizozemski astronomi otkrili su divovski planet nalik Saturnu, nazvan J1407b, čiji su pojasevi 200 puta veći od Saturnovih. Ovaj planet ima sustav od 30 prstenova koji je tako velik da bi, kada bi se nalazio oko Saturna, dominirao našim noćnim nebom.

Bio bi ogroman! Prstenovi i razmak među njima bi se lako mogli vidjeti sa Zemlje, izjavio je Matthew Kenworthy iz nizozemske zvjezdarnice  Leiden. Bio bi sedam puta veći od punog Mjeseca, dodao je.

Svaki od prstenova planeta J1407b ima u promjeru više desetak milijuna kilometara. Prstenovi počinju na udaljenosti od oko 30 milijuna kilometara od planete i protežu se dužinom do 90 milijuna kilometara. Znanstvenici vjeruju da su prstenovi sastavljeni od prašine, a ne od leda poput Saturnovih, jer je temperatura na planetu previsoka - oko 1.000 do 2.000 stupnjeva Celzijusa.

Eric Mamajek sa Sveučilišta Rochester i Kenworthy su u sklopu projekta SuperWASP pregledali bazu podataka s milijunima fotografija zvijezda usnimljenih teleskopima širom svijeta. Cilj projekta je pronalazak egzoplaneta, svjetova izvan našeg sunčevog sustava.

Planet J1407b snimljen je još 2007, a otkriven tek 2012. godine, a udaljen je od Zemlje oko 400 svjetlosnih godina. Neka je vrsta super Saturna, a pripada skupini smeđih patuljaka, tj. substelarnih objekata puno većih od planeta, ali mase ispod razine nužne za održavanje fuzijskih reakcija, pa ne isijava svjetlost.

| 9. 2. 2015. u 12:57 sati | RSS | print | pošalji link |

Autorska prava

Donosimo rad Tee Hrgović, učenice 2.a razreda Gimnazije Vukovar. Učenički je uradak nastao na nastavi informatike u sklopu obrade prezentacijskih tehnika i sadržaja koji se u prezentacijama koriste pri čemu je naglasak...

Toogle mask

U datoteci se nalazi video priručnik s potrebnim materijalima za izradu vježbe u alatu za obradu slike GIMP.

Slovo zakona