Svemir ima deset puta više galaktika nego što se dosad mislilo

Astronomi su dosad mislili kako svemir ima između 100 i 200 milijarda galaksija. Tim profesora Christophera Conselicea sa sveučilišta u Nottinghamu, u Velikoj Britaniji, dugo je radio na podacima dobivenim pomoću teleskopa Hublle koji su konstruirali NASA i Europska svemirska agencija, ali i drugih teleskopa. Pomno su izradili 3D snimke i metodom ekstrapolacije došli do broja galaksija u različitim razdobljima povijesti svemira.

Što su galaktike dalje, njihova svjetlost teže dopire do nas. Postojećim se teleskopima može promatrati tek 10% galaksija.

“Teško je shvatiti da u svemiru moramo istražiti još 90% galaksija”, rekao je Christopher Conselice. “Tko zna što ćemo otkriti kada ih budemo mogli proučavati zahvaljujući novom naraštaju teleskopa?”, upitao se u priopćenju objavljenom s obzirom kako je njegovo istraživanje izašlo u Astrophysical Journalu.

Astronomi su pomoću novih matematičkih modela zaključili koliko je “nevidljivih” galaksija koje su izvan domašaja teleskopa.

“Ovaj će se rad moći potvrditi tek kada budemo imali goleme teleskope pomoću kojih ćemo puno bolje vidjeti ta daleka područja”, rekao je Francois Hammer, astronom u Pariškom opservatoriju i stručnjak za nastanak galaksija.

Europski južni opservatorij (ESO) u Čileu upravo gradi golemi europski teleskop E-ELT (European Extremely Large Telescope) kojega će primarno zrcalo biti promjera 39 m.

Vijest je prenesena s internetskih stranica znanost.geek.hr.

| 19. 10. 2016. u 08:48 sati | RSS | print | pošalji link |

Bolesti i poremećaji živčanog sustava

Donosimo rad Marka Majnolovića, učenika 3.a razreda Gimnazije Vukovar. Marko je izradio PowerPoint prezentaciju o bolestima i poremećajima živčanog sustava. Prezentacija može poslužiti u nastavi biologije i na satu razrednika...

Kognitivne pristranosti

Prepoznati vrste kognitivnih pristranosti (predrasuda).

Stigla je pošta