Morske su spužve ipak najstarije životinjske vrste

Morske su spužve najstarije u rodoslovnom stablu među svim neizumrlim životinjskim vrstama na našem planetu, zaključak je britanskih znanstvenika. Time su vjerojatno okončane dugogodišnje rasprave po tom pitanju.

Nedavno su provedene genomske analize koje su uputile na nekoliko zaključaka, čineći tako znanstvenike konačno odlučnijima u odgovorima na pitanje jesu li to spužve ili pak žarnjaci (meduze), višestanični morski organizmi mesožderi, stariji kad je posrijedi rodoslovno stablo neizumrlih životinja na planetu Zemlji.

Rezultate tog istraživanja objavili su znanstvenici u stručnome časopisu Current Biology. Zahvaljujući novoj studiji koju je proveo profesor David Pisani s fakulteta za biološke znanosti i znanost Zemlje sveučilišta u Bristolu, s velikom je sigurnošću izveden zaključak kako su najstarije životinje na planetu Zemlji ipak – spužve.

Znanstvenici su u filogenetičkom istraživanju utemeljenom na analizi strukturnih sekvencija bioloških makromolekula (DNK, proteini i drugi) zaključili kako su spužve na samom dnu genealoškog stabla svih životinja našeg planeta.

“Hipoteza o tome koja se od tih dviju životinjskih vrsta pojavila prva upućuje na potpuno različit razvoj ključnih organa, poput živčanog i probavnog sustava. Doznati kojim su se redoslijedom pojavile te dvije spomenute životinjske vrste u životinjskom genealoškom stablu je temeljno kako bismo dokučili vlastitu evoluciju i podrijetlo važnih svojstava životinjske anatomije”, rekao je profesor Pisani.

Filogenetika je inače biološka znanost o genetičkim osnovama evolucijskih procesa i njihovim međugrupnim razlikama. Primjerice na razini populacije vrsta, rodova i slično, a otkrivenih putem molekulskih sekvenciranja i morfološke matrice.

Indicije koje su ukazivale na to da su meduze najstariji živući višestanični organizmi, pojavile su se još 2008. godine u prvoj filogenetskoj analizi proširenoj na životinjsko porijeklo. ”Još otada raspolažemo puno boljim tehnologijama pa smo uspjeli razriješiti tu nedoumicu”, pojasnio je Pisani.

Napomenuo je i kako mu se čini da su ljudi oduvijek voljeli tu raspravu zbog toga što im se meduze čine kao općenito ljepše i kompleksnije životinje zbog izgleda i bioluminiscencije. Ipak je, izgleda, sve započelo sa spužvama koje nisu bile tako atraktivni favoriti.

Vijest i fotografija preneseni su s mrežnih stranica https://geek.hr/znanost/clanak/

| 15. 12. 2017. u 12:29 sati | RSS | print | pošalji link |

Film o sigurnosti i zaštiti zdravlja na radu

Učenice i učenici Industrijske strojarske škole iz Zagreba, potaknuti podatkom EU statistike da je stopa ozljeđivanja mladih radnika 25 % veća nego li kada je riječ o drugim dobnim skupinama, odlučili su se i na...

Ususret Danu sigurnijeg interneta 2018.

Ususret Danu sigurnijeg interneta 2018. Učenici i nastavnici Industrijske strojarske škole u Zagrebu pripremaju niz aktivnosti kako bi sudjelovali u obilježavanju Dana sigurnijeg interneta 6. veljače 2018....