preskoči na sadržaj

Bojanke poboljšavaju raspoloženje

Nova istraživanja pokazuju da iako bojanke za odrasle smanjuju stres, one i dalje nisu art terapija. Često se trenutno sveprisutne bojanke za odrasle oglašavaju kao “art terapija”. Stvarni art terapeuti tvrde da su takve izjave pogrešne te da je prava art terapija posvećena razvoju i odnosima, a ne samo boljem osjećaju.


Girija Kaimal, docentica Visokog učilišta za zdravstveno i zdravstvenu njegu sveučilišta Drexel, provela je istraživanje koje pokazuje da bojanke imaju pozitivan učinak, ali da on nije niti približan kao uključivanje art terapeuta.

“Glavna je razlika u tome što bojanje ima određene ograničene pogodnosti kao što su smanjenje stresa i negativnih mentalnih stanja. Međutim, ono ne mijenja ništa drugo, ne razvija odnose niti rezultira osobnim razvojem.”

Kaimal i njezini koautori  članka u Canadian Art Therapy Association Journal  –  dr. Janell Mensinger, profesorica Drexel Dornsife Škole za javno zdravstvo i studenti na doktoratu Jessica Drass i Rebekka Dieterich-Hartwell – proveli su dvije 40-minutne vježbe. Prva se sastoji od samog bojanja, dok druga uključuje art terapeuta. Cilj je bio saznati kako bi saznali  dovodi li ijedno od toga do značajnih promjena u raspoloženju i razini stresa.

“Vježbe art terapeuta rezultirale su snažnijim, kreativnijim i poboljšanim raspoloženjem, što je značajno za pojedince koji žele poboljšati kvalitetu života i učini trajnu promjenu”, izjavila je Kaimal.

Svaki sudionik, od ukupno 29 pojedinaca starosti između 19 i 67 godina, sudjelovao je u svakoj od dvije vježbe. U vježbi samog bojanja, art terapeut koji je bio prisutan u prostoriji, nije imao nikakve interakcije s osobama koje su sudjelovale u vježbi.

U drugoj su vježbi sudionici smješteni u “otvoreni studio” gdje je prisutni art terapeut imao mogućnost davanje smjernica i potpore u procesu doživljavanja i stvaranja umjetničkog rada. Sudionici su imali priliku stvoriti bilo koju vrstu umjetnosti su željeli. Bilo da ona uključuje bojanje, skiciranje, crtanje ili rad s glinom za modeliranje. Dok su sudionici izrađivali svoje radove, art terapeut je također izrađivao svoj, ali je bio i na raspolaganju za pomoć sudionicima ako oni to zatraže.

Svaki pojedinac ispunio je standardiziranu anketu koja je procijenila razinu stresa i osjećaje prije i nakon vježbe. Razina stresa smanjila se približno podjednako u obje vježbe (10 % za bojanje i 14 % za otvoreni studio). Negativna su mentalna stanja također pokazala slično smanjenje razine (7 % za bojanje i 6 % za otvoreni studio).

Međutim, dok vježba bojanja nije pokazala značajne promjene u drugim područjima, sudionici su pokazali približnih 7 % povećanja samoučinkovitosti, 4 % povećanja kreativnosti i 25 % povećanja pozitivnih osjećaja nakon vježbe art terapije.

“Mnogi od ishoda bili su omogućeni podrškom art terapeuta,” objašnjava Kaimal. “Art terapija uključuje više međuljudskih interakcija, rješavanje problema oko kreativnih izbora i izraza, osnaživanje i više učenja o sebi i drugima. Sve je to pridonijelo ishodima koje smo vidjeli.”

Dakle, dok  je bojanje pomoglo u ublažavanju loših osjećaja, nije stvorilo dobre osjećaje na način na koji može stvarna umjetnička terapija.

“Bojanje može smanjiti uznemirenost ili negativnost, no budući da je to strukturirani zadatak, možda neće dopustiti daljnje kreativno izražavanje, otkriće i istraživanje koje smatramo povezanim s poboljšanjima pozitivnih raspoloženja koje smo vidjeli u uvjetima otvorenog studija,” rekla je Kaimal.


Vijest je prenesena s mrežnih stranica https://geek.hr/znanost/clanak/

| 23. 1. 2018. u 10:28 sati | RSS | print | pošalji link |


Edu.hr portal CMS za škole CARNetova korisnička konferencija Elektronički identitet Edu.hr portal Forum CARNetovog Portala za škole namijenjen učenicima, nastavnicima i zaposlenicima hrvatskih škola Nacionalni portal za učenje na daljinu Moodle

Učenički radovi

Hrvatska književnost 18. stoljeća

U sklopu projekta Erasmus plus pod nazivom Škola 21. stoljeća učenici Srednje škole Ban Josip Jelačić iz Zaprešića upoznati su s mnogim novim aplikacijama. Tako su učenici 2.a, 2.b i 2.c razreda klasična...

Nastavni materijali

Practical guide for deploying tablets in the classroom

Praktičan vodič za uporabu tableta u nastavi U I. gimnaziji Osijek završen je još jedan Erasmus+ KA1 projekt u sklopu kojeg je nastao vrijedan rezultat projekta, Praktičan vodič za uporabu tableta u...

Audio&video

Divni novi svijet

Emisija o prirodnim znanostima koja će vam, između ostaloga,  otkriti  u kakvoj su vezi slapovi, vulkani, potresi, avioni... i disco-club, što se pod utjecajem...

1527. - umro Niccolò Machiavelli, talijanski povjesničar,...

Copyright © 2010 CARNET. Sva prava pridržana | Uvjeti korištenja | Impressum

A A A  |  

Mail to portal@CARNET.hr




preskoči na navigaciju
admin@raspored-sati.hr www-root@raspored-sati.hr ivan@raspored-sati.hr ivana.tolj@raspored-sati.hr marko.horvatovic@raspored-sati.hr www-root@donja-dubrava.hr analiza@donja-dubrava.hr pretinac@donja-dubrava.hr pajo.pajic@donja-dubrava.hr coran.goric@donja-dubrava.hr ivana@donja-dubrava.hr marijana@marijana-tkalec1.from.hr marijana.tkalec@marijana-tkalec1.from.hr mt@marijana-tkalec1.from.hr http://marijana-tkalec1.from.hr http://web.marijana-tkalec1.from.hr http://www.marijana-tkalec1.from.hr