preskoči na sadržaj

Poslijepodnevno je spavanje dobro za učenje

Znanstvenici sa Sveučilišta Delaware i Pennsylvania htjeli su pomnije razmotriti odnos između spavanja tijekom dana i moždanih funkcija kod adolescenata. Rezultati studije objavljeni su u časopisu Behavioral Sleep Medicine. Kod adolescenata se neurokognitivna funkcija izuzetno koristi u tom važnom razvojnom periodu.


Znanstvenici su proučavali adolescente u Kini, gdje je praksa za djecu školske dobi (a i odrasle) odspavati nakon ručka. Prikupili su podatke o tim poslijepodnevnim obrascima spavanja, ali i noćnom spavanju te kvaliteti sna, a potom su mladi izvršavali neurokognitivne zadatke.

Zanimali su ih učestalost i trajanje sna kako bi se pokušalo naći optimalno vrijeme i količina sna. Otkriveno je kako su oni koji su spavali poslije podne 5 dana tjedno bolje izvršavali zadatke. Pokazali su više održive pažnje, neverbalnog razmišljanja i prostornog pamćenja. Najproduktivnija količina vremena za san bila je između 30 i 60 minuta, ali nikako nakon 16 sati.

Međutim, znanstvenici su ostali iznenađeni pozitivnom vezom između poslijepodnevnog i noćnog sna – pretpostavka je da kada spavamo više tijekom dana to će utjecati na kvalitetu ili samu mogućnost spavanja noću.

Cirkadijalni ritmovi (naši unutrašnji tjelesni satovi) najslabiji su između podneva i 14 sati. U to se vrijeme se najvjerojatnije osjećamo usporeno i neproduktivno. U zapadnim se školama to ne uzima u obzir onako kako se uzima u obzir u školama u Kini, primjerice.

”Dnevno je spavanje pomalo kontroverzna tema u Sjedinjenim Državama. U zapadnoj se kulturi monofazni obrazac spavanja smatra znakom sazrijevanja mozga,” rekao je glavni autor Xiaopeng Ji. ”U Kini je vrijeme za spavanje ugrađeno u raspored nakon ručka za mnoge odrasle u radnom okruženju i učenike u školama.”

Autori priznaju kako je u pitanju studija eksperimentalnog tipa i kako se samim time ne može potvrditi uzročnost, ali da rezultati predstavljaju dodatak sve većem broju podataka koji ukazuju na to da trenutni školski sati i rasporedi možda nisu najkorisniji za učenje.


Vijest je prenesena s mrežnih stranica https://geek.hr/znanost/.

 

 

| 7. 5. 2018. u 09:07 sati | RSS | print | pošalji link |


Edu.hr portal Forum CARNetovog Portala za škole namijenjen učenicima, nastavnicima i zaposlenicima hrvatskih škola Nacionalni portal za učenje na daljinu Moodle Edu.hr portal CMS za škole CARNetova korisnička konferencija Elektronički identitet

Učenički radovi

Video uradak "Budi muško, mijenjaj pravila"

Forum za slobodu odgoja i ove školske godine pozvao je učenike osnovnih i srednjih škola da oboje svijet prihvaćanjem i poštivanjem različitosti. Ljudi se razlikuju po mnogočemu, poput nacionalnosti,...

Nastavni materijali

Prvi projekt u MIT App Inventor-u

Tutorijal Prvi projekt u MIT App Inventor-u, donosi detaljan prikaz izrade jednostavnog programa u aplikaciji MIT App Inventor (http://ai2.appinventor.mit.edu). MIT App Inventor je online vizualno okruženje za...

Audio&video

1803. - rođen Hector Berlioz,fFrancuski skladatelj, središnja...

Copyright © 2010 CARNET. Sva prava pridržana | Uvjeti korištenja | Impressum

A A A  |  

Mail to portal@CARNET.hr




preskoči na navigaciju
admin@raspored-sati.hr www-root@raspored-sati.hr ivan@raspored-sati.hr ivana.tolj@raspored-sati.hr marko.horvatovic@raspored-sati.hr www-root@donja-dubrava.hr analiza@donja-dubrava.hr pretinac@donja-dubrava.hr pajo.pajic@donja-dubrava.hr coran.goric@donja-dubrava.hr ivana@donja-dubrava.hr marijana@marijana-tkalec1.from.hr marijana.tkalec@marijana-tkalec1.from.hr mt@marijana-tkalec1.from.hr http://marijana-tkalec1.from.hr http://web.marijana-tkalec1.from.hr http://www.marijana-tkalec1.from.hr