Želja za nabavkom psa možda se nalazi u genima

Studija provedena na švedskom Sveučilištu Uppsala razmatrala je mogućnost nasljednih karakteristika u želji za vlasništvom psa. Koristili su se podacima iz švedskog registra blizanaca ne bi li dobili uvid u to kakvu ulogu ima genetika u odluci o nabavci psa.

Kako bi odgovorili na to pitanje, znanstvenici su koristili podatke ukupno 35 035 parova blizanaca.

Proučavanje je blizanaca metoda koja se nerijetko koristi kad se želi razjasniti utjecaj okoline i genetike na našu ukupnu biologiju i ponašanje. Znanstvenici su čak koristili blizance kako bi proučili kakav efekt ima svemir na ljudsko tijelo. Identični blizanci dijele cijeli genom, a oni dvojajčani samo polovicu.

Usporedbe podudarnosti vlasništva pasa između navedenih parova mogu otkriti igra li genetika ulogu u njihovom posjedovanju. Znanstvenici su tom studijom otkrili kako je stopa podudarnosti posjedovanja psa puno veća kod identičnih blizanaca nego što je to slučaj kod dvojajčanih.

To, dakle, podržava tvrdnje da genetika doista igra veliku ulogu u odluci da nabavimo psa.

Nešto je o tome rekao i Tove Fall, inače glavni autor studije i profesor molekularne epidemiologije na Odjelu medicinskih znanosti i laboratoriju Science for Life Sveučilišta Uppsala. „Iznenadilo nas je kad smo vidjeli da genetska struktura pojedinca ima bitan utjecaj na odluku o nabavljanju psa.“

„Ova otkrića zato imaju implikacije i u drugim područjima. Onima vezanima uz razumijevanje interakcije između ljudi i pasa kroz povijest i u suvremeno doba.“

Studija je tako ujedno ponudila i bolji uvid u to zašto i kako je pas postao čovjekov najbolji prijatelj.

Vijest je prenesena s mrežnih stranica https://geek.hr/znanost/.

| 27. 5. 2019. u 08:04 sati | RSS | print | pošalji link |

Rijeka

Četvrtaši Osnovne škole Ksavera Šandora Đalskog iz Donje Zeline, u sklopu nastavnog predmeta priroda i društvo, proveli su projekt "Upoznajmo naše gradove". Učenici su se uistinu...

Čišćenje ornitološkog parka

U utorak, 11. lipnja 2019. godine Pticoljupci iz 4.b pristupili su jednom od čišćenja ornitološkog parka. Puno su radili, ali se i odlično zabavili.

1874. - umro Fran Kurelac , hrvatski književnik i filolog