Dio ljudskih gena potječe od neandertalaca

Sekvencioniranjem genoma neandertalca utvrđeno je da se križao s današnjim čovjekom i otkrivene su zajedničke genske osobine čovjeka tijekom evolucije, objavila je skupina međunarodnih znanstvenika.

Od jedan do četiri posto ljudskog genoma - 2 posto njegovih gena - potječe od neandertalaca, naših najbližih srodnika. Oni su živjeli prije 400.000 godina, a izumrli su prije 30.000 godina. Cjelokupna studija bit će objavljena sutra u časopisu Science.

Kako navode istraživači, genetska razmjena dogodila se prije 50.000 do 80.000 godina, kada su prvi Homo sapiensi napustili Afriku - kolijevku čovječanstva - i susreli se s neandertalcima na Bliskom istoku, prije nego što su se raširili po Euroaziji. Činjenica da se neandertalski geni javljaju u genomu osoba europskog i azijskog podrijetla, a ne kod Afrikanaca, potvrđuje tu pretpostavku.

Uz to, nijedan gen Homo sapiensa nije pronađen u genomu neandertalca sekvencioniranom na temelju DNK dobivenom iz triju fosiliziranih kostura iz špilje Vindije u Hrvatskoj starih od 38.000 do 44.000 godina. Kosturi su pripadali ženama.

| 16. 1. 2015. u 12:59 sati | RSS | print | pošalji link |

Dan broja Pi

Donosimo vam rad Mislava Božića, učenika 2a razreda Gimnazije Vukovar. Povodom Dana broja Pi Mislav je izradio infografiku u obliku kratkog podsjetnika na značajne događaje povodom ovog datuma.

European painters

Igra spajanja u nizove: imena slikara, države i stoljeća u kojem je živio.

Zašto tako