preskoči na sadržaj

Zašto mačke predu?

Još od doba kad su Egipćani počeli štovati mačke, filozofi, znanstvenici i ljubitelji mačaka se pitaju zašto mačke predu. Sve domaće mačke imaju sposobnost predenja. Mačke počinju presti kad su stare samo tjedan i to dok sisaju. Predenje je signal za majku da je sve u redu i da mlijeko teče kako treba.

 Ona tako može na miru ležati znajući da mlijeko stiže tamo gdje treba. Može to saznavati i da ne gleda mačiće. I ona prede i tako daje do znanja mačićima da je i ona zadovoljna.

Predenjem, trljanjem uz tijelo i visoko dignutim ravnim repom mačke u pravilu šalju signale pomirljivosti i izražavaju želju da otklone nečiju agresivnost.
Možemo reći da mačka i pod stresom prede, izvodeći to poput mantre za opuštanje i umirenje duha.
Međutim, mačke predu i kada ih nešto boli kako bi time same sebe malo utješile.

Točno je da zadovoljna mačka prede, ali zadovoljstvo nipošto nije jedini preduvjet predenja.  Brojna promatranja pokazuju da mačka prede i kad ju nešto boli ili kad je ranjena.
Mačka će presti i prilikom okota. Nije poznato je li to zbog sretnog išćekivanja ili je u tom slučaju to mantra za opuštanje.

Jačina frekvencije kojom mačka preda je između 20 i 200 Hz, a zanimljivo je da frekvencija  u tom rasponu pospješuje rast i zacjeljivanje kostiju.

Mačka predenjem signalizira naklonost nekom ili nečem, dakle, naklono socijalno raspoloženje. Njime ranjena mačka, na primjer, može signalizirati veterinaru da osjeća potrebu za prijateljstvom ili može emitirati vlasniku signal zahvalnosti za nešto što je za nju učinio.

Postoje bolnice i umirovljenički domovi koji mačke koriste kao terapijske životinje jer su  istraživanja pokazala da vlasnici mačaka imaju niži krvni tlak, osobito kod starijih osoba.
 
| 26. 3. 2015. u 10:48 sati | RSS | print | pošalji link |


Edu.hr portal CMS za škole CARNetova korisnička konferencija Elektronički identitet Edu.hr portal Forum CARNetovog Portala za škole namijenjen učenicima, nastavnicima i zaposlenicima hrvatskih škola Nacionalni portal za učenje na daljinu Moodle

Učenički radovi

Bolesti i poremećaji živčanog sustava

Donosimo rad Marka Majnolovića, učenika 3.a razreda Gimnazije Vukovar. Marko je izradio PowerPoint prezentaciju o bolestima i poremećajima živčanog sustava. Prezentacija može poslužiti u nastavi biologije i na satu razrednika...

Nastavni materijali

Kognitivne pristranosti

Prepoznati vrste kognitivnih pristranosti (predrasuda).

585. prije Krista - na današnji dan kod rijeke Halys (danas...

Copyright © 2010 CARNet. Sva prava pridržana | Uvjeti korištenja | Impressum

A A A  |  

Mail to portal@CARNet.hr




preskoči na navigaciju
admin@raspored-sati.hr www-root@raspored-sati.hr ivan@raspored-sati.hr ivana.tolj@raspored-sati.hr marko.horvatovic@raspored-sati.hr www-root@donja-dubrava.hr analiza@donja-dubrava.hr pretinac@donja-dubrava.hr pajo.pajic@donja-dubrava.hr coran.goric@donja-dubrava.hr ivana@donja-dubrava.hr marijana@marijana-tkalec1.from.hr marijana.tkalec@marijana-tkalec1.from.hr mt@marijana-tkalec1.from.hr http://marijana-tkalec1.from.hr http://web.marijana-tkalec1.from.hr http://www.marijana-tkalec1.from.hr