preskoči na sadržaj

Kako se igra "školica"?

Jedna od najrasprostranjenijih dječjih igara - školica, svoje početke bilježi još u starome Rimu. Igra je prepoznatljiva po kućicama s brojevima iscrtanim kredom na pločniku u koje se baca kamenčić i koje treba ispreskakati na jednoj nozi.


Ideja školice potječe od treninga rimskih legionara koji su vježbali noge skačući s punom opremom u polja urezana na poligonu dugačkom oko trideset metara. Priča kazuje da su ih djeca u rimskoj provinciji Britaniji promatrali te napravili igraću inačicu koja se kasnije ustalila pod nazivom "hopscotch". U Francuskoj se igra zove "marelle", a u Rusiji i Poljskoj "razredi".

Za igru "školice" je potrebno na dijelu tla dužine 3 do 4,5 m kredom iscrtati školu, tj kvadrate označene brojevima.

Pravila igre:

  1. Igrač stane ispred polja označenog brojem 1 i u njega baci kamenčić. Na jednoj nozi uskoči u polje, zatim uzme kamenčić - još uvijek stojeći na jednoj nozi i skoči natrag na početnu poziciju.
  2. Potom baci kamenčić u polje označeno brojem 2, skače u polje 1, a zatim u polje 2, uzima kamenčić i odskakuće natrag na početnu poziciju, polje po polje. Nastavlja tako dok ne dođe do polja označenoga brojem 10 i odskakuće natrag na početnu poziciju.
  3. Pošto su protivnici iskoristili svoj red, nastavlja s igrom ondje gdje je stao. Pobjeđuje igrač koji prvi završi igru.

Pravila za igru "školice" razlikuju se od mjesta do mjesta. Ponekad prvi igrač koji završi igru označi polje svojim inicijalima i igra se nastavlja tako da taj igrač može stati objema nogama na polje označeno inicijalima, dok ga ostali igrači moraju preskočiti.

Red igranja se gubi a protivnik dobiva pravo na igru ako se ne uspije ubaciti kamenčić na odgovarajuće polje ili ako se stane nogom ili ako kamenčić padne na crtu, ako se izgubi ravnoteža i stane se objema nogama na tlo.

Ponekad se kamenčić baca u polje i igrač normalno doskakuće do tog polja - no umjesto uzimanja kamenčića i skakutanja natrag na početnu poziciju, igrač nogom šuta kamenčić od polja do polja sve do početne pozicije.

U nekim inačicama, pojedina su polja predviđena za odmaranje, na koja se može stati objema nogama -  ili se staje na dva polja jedno uz drugo, jednom nogom na svako polje.

Staze također mogu biti različito iscrtane. Ponekad je to jednostavan, dugačak pravokutnik podijeljen na pola po duljini, a svaka polovica je dalje podijeljena na četiri ili pet polja kako bi sveukupno bilo osam ili deset jednakih polja.

| 14. 1. 2015. u 16:08 sati | RSS | print | pošalji link |


Edu.hr portal CMS za škole CARNetova korisnička konferencija Elektronički identitet Edu.hr portal Forum CARNetovog Portala za škole namijenjen učenicima, nastavnicima i zaposlenicima hrvatskih škola Nacionalni portal za učenje na daljinu Moodle

Učenički radovi

Dan broja Pi

Donosimo vam rad Mislava Božića, učenika 2a razreda Gimnazije Vukovar. Povodom Dana broja Pi Mislav je izradio infografiku u obliku kratkog podsjetnika na značajne događaje povodom ovog datuma.

Nastavni materijali

European painters

Igra spajanja u nizove: imena slikara, države i stoljeća u kojem je živio.

Audio&video

Stigla je pošta

Ako vas zanima što rade učenici i učitelji diljem Hrvatske, kamo idu i tko ih posjećuje, s kakvim se problemima susreću i kakva rješenja pronalaze slušajte...

1655. - nizozemski matematičar, fizičar i astronom na današnji...

Copyright © 2010 CARNet. Sva prava pridržana | Uvjeti korištenja | Impressum

A A A  |  

Mail to portal@CARNet.hr




preskoči na navigaciju
admin@raspored-sati.hr www-root@raspored-sati.hr ivan@raspored-sati.hr ivana.tolj@raspored-sati.hr marko.horvatovic@raspored-sati.hr www-root@donja-dubrava.hr analiza@donja-dubrava.hr pretinac@donja-dubrava.hr pajo.pajic@donja-dubrava.hr coran.goric@donja-dubrava.hr ivana@donja-dubrava.hr marijana@marijana-tkalec1.from.hr marijana.tkalec@marijana-tkalec1.from.hr mt@marijana-tkalec1.from.hr http://marijana-tkalec1.from.hr http://web.marijana-tkalec1.from.hr http://www.marijana-tkalec1.from.hr