preskoči na sadržaj

Kako nastaju kisele kiše?

Kisela kiša je posljedica zagađenja zraka. Izgaranjem ugljena, nafte i benzina, oslobađa se dim koji sadrži plinove sumporov dioksid i dušikov dioksid. Ti se plinovi dižu u atmosferu gdje se otapaju u kapljicama vode i stvaraju razrijeđene kiseline. Te kiseline potom na zemlju padaju zajedno s kišom.


Kisela kiša štetno djeluje na biljke, životinje i građevine. Njezini su učinci pogubniji u blizini gradova i industrijskih područja. Može je otpuhati vjetar pa pada na udaljenostima od nekoliko tisuća kilometara od mjesta nastanka.

Na primjer, veći dio kiselih kiša u Kanadi posljedica je dima iz tvornica i električnih centrala u SAD-u. Iako su učinci kiselih kiša posve očiti, nitko ne zna zasigurno kako nastaju.

Sprečavanje pojave kisele kiše

Većina plinova koji stvaraju kiselu kišu najvjerojatnije potječe iz električnih centrala i tvornica ili iz ispušnih plinova motornih vozila. Ti se kiseli plinovi mogu smanjiti korištenjem onih vrsta ugljena i nafte koji sadrže malo sumpora, te pročišćavanjem otpadnih plinova kemijskim pročišćivačima prije ispuštanja iz dimnjaka tvornica i električnih centrala. U automobile se mogu ugraditi katalizatori koji smanjuju štetnost ispušnih automobilskih plinova. Dugoročno gledano, samo pažljivim korištenjem energije, čišćim tvornicama i smanjenjem broja motornih vozila, smanjit će se zagađenje zraka.

 

Tekst je prenesen s portala e-kako.

| 27. 6. 2012. u 09:44 sati | RSS | print | pošalji link |


Edu.hr portal CMS za škole CARNetova korisnička konferencija Elektronički identitet Edu.hr portal Forum CARNetovog Portala za škole namijenjen učenicima, nastavnicima i zaposlenicima hrvatskih škola Nacionalni portal za učenje na daljinu Moodle

Učenički radovi

Salzburg

Donosimo vam prezentaciju Petre Maravić, učenice 7. razreda Osnovne škole Ivana Brlić-Mažuranić, PŠ Drežnica o austrijskom gradu Salzburgu. Prezentacija je napravljena na satu...

Nastavni materijali

Veliko i malo slovo DŽ dž

OŠ HJ A.1.1. Učenik razgovara i govori u skladu s jezičnim razvojem izražavajući svoje potrebe, misli i osjećaje. OŠ HJ A.1.3. Učenik čita tekstove primjerene početnomu opismenjavanju i jezičnome razvoju....

1833. - rođen Aleksandar Porfirjevič Borodin, ruski skladatelj i...

Copyright © 2010 CARNET. Sva prava pridržana | Uvjeti korištenja | Impressum

A A A  |  

Mail to portal@CARNET.hr




preskoči na navigaciju
admin@raspored-sati.hr www-root@raspored-sati.hr ivan@raspored-sati.hr ivana.tolj@raspored-sati.hr marko.horvatovic@raspored-sati.hr www-root@donja-dubrava.hr analiza@donja-dubrava.hr pretinac@donja-dubrava.hr pajo.pajic@donja-dubrava.hr coran.goric@donja-dubrava.hr ivana@donja-dubrava.hr marijana@marijana-tkalec1.from.hr marijana.tkalec@marijana-tkalec1.from.hr mt@marijana-tkalec1.from.hr http://marijana-tkalec1.from.hr http://web.marijana-tkalec1.from.hr http://www.marijana-tkalec1.from.hr