Otkriveno novih 715 egzoplaneta izvan Sunčevog sustava

Novih 715 planeta dodano je na popis poznatih svjetova izvan Sunčeva sustava, pa se sada njihov broj povećao na skoro 1.700 planeta, objavili su u četvrtak astronomi.

Među njih 715 su četiri planeta dva i pol puta veća od Zemlje koji su na pravoj udaljenosti od svojih matičnih zvijezda da bi imali tekuću površinsku vodu, što je, kako se vjeruje, ključno za život.

Do otkrića novih planeta došlo se korištenjem svemirskog teleskopa Kepler. Četiri su godine, od stavljanja Keplera u pogon 2009., astronomi promatrali 160.000 ciljanih zvijezda, tražeći znakove prolazećih planeta te se tako broj egzoplaneta, planeta izvan našeg sustava, popeo skoro na 1.700.

Novootkrivena svemirska tijela dodatni su dokaz da su mali planeti, dva do tri puta veći od Zemlje, uobičajeni u galaksijama.

Poput Sunčeva sustava, koji ima osam planeta i Pluton te druge tzv. »patuljaste planete«, i novootkriveni egzoplaneti dio su obitelji. No, za razliku od planeta Sunčeva sustava, od Merkura do Neptuna koji je 150 puta udaljeniji od Sunca nego što je Zemlja, Keplerovi planeti su zbijeniji.

Većina planeta orbitira oko svojih matičnih zvijezda bliže nego što Venera orbitira oko Sunca.

| 6. 3. 2014. u 13:14 sati | RSS | print | pošalji link |

Dan broja Pi

Donosimo vam rad Mislava Božića, učenika 2a razreda Gimnazije Vukovar. Povodom Dana broja Pi Mislav je izradio infografiku u obliku kratkog podsjetnika na značajne događaje povodom ovog datuma.

European painters

Igra spajanja u nizove: imena slikara, države i stoljeća u kojem je živio.

Vodič za moderna vremena