Na putu prema središtu Zemlje otkriven golemi rezervoar vode

Kada je prije 150 godina Jules Verne u svojoj knjizi 'Put u središte Zemlje' opisivao podzemni ocean, malo je tko mogao pomisliti da će nešto slično na našem planetu biti i pronađeno. No, otkriće koje je skupina znanstvenika u srijedu opisala u najnovijem izdanju časopisa 'Nature' upravo je na tragu Verneove nevjerojatne priče.

Nakon nekoliko godina detaljnih laboratorijskih ispitivanja jednog smeđeg dijamanta, sasvim slučajno iskopanog u Brazilu prije pet godina, potvrđeno je da u njegovom sastavu ima tragova ringwoodita, minerala nazvanog po australskom geologu Tedu Ringwoodu. Dijamant je uistinu sićušan, ima promjer od tek tri milimetra i na tržištu dragog kamenja je praktički bezvrijedan, ali za znanstvenike se pokazao pravim draguljem.

Ringwoodit je dosad, naime, otkriven isključivo na meteoritima, a ovo je prvi dokaz njegove prisutnosti na Zemlji. Ono što je za spomenuti mineral ključno je da gdje njega ima, gotovo sigurno ima i vode.

S obzirom da se vjeruje da je smeđi dijamant do Zemljine površine izbačen tijekom neke vulkanske erupcije, s dubine od nekoliko stotina kilometara, teorija istraživača na čelu s Grahamom Pearsonom s kanadskog Sveučilišta u Alberti je da prisutnost ringwoodita u njegovom sastavu ukazuje na mogućnost da Zemlja u neistraženim dubokim prostranstvima, stotinama kilometara ispod površine, skriva golemi tajni rezervoar vode, veći od svih oceana na planetu zajedno.

Vrlo vjerojatno nije riječ o vodi u tekućem, nego u krutom stanju u formi hidroksila u raznim stijenama koje se nalaze u tzv. tranzicijskoj zoni, na dubini od 400 do 600 kilometara.

Ako se dokaže da ispod Zemljine kore uistinu postoji voda, to bi sasvim sigurno dovelo do novih spoznaja o nedovoljno istraženom području vulkanskih aktivnosti i globalne tektonike ploča.

| 13. 3. 2014. u 11:42 sati | RSS | print | pošalji link |

Dobra ekonomija

Donosimo vam rad učenika Emanuela Kufrina, učenika 7.c razreda Osnovne škole Klinča Sela. Rad je u video obliku sa sadržajem projektnog dana održanog 7. travnja 2017. godine pod temom "Dobra...

Osnovni pristupi u suvremenoj psihologiji

Zadani su opisi, a potrebno je upisivati nazive pristupa.

Stigla je pošta