Europski su građani još od njezinih početaka 2002. godine u velikom broju prepoznali u ovoj inicijativi idealnu priliku da promijene svoj svakodnevni način putovanja po gradu i ostavljanjem automobila kod kuće učine veliki korak prema poboljšanju kakvoće zraka i unaprjeđenju svoga zdravlja. Želju svojih građana uvidjele su i lokalne vlasti te je danas ova manifestacija postala svojevrstan praznik i simbol zalaganja za čistiji urbani okoliš u kojoj svake godine sudjeluje sve više gradova i općina.
Europski tjedan mobilnosti pruža mogućnost i predstavlja platformu za lokalne vlasti, kao i dionike civilnog društva da:
-
promoviraju postojeće politike, inicijative i najbolje prakse vezane uz održivo kretanje u urbanim sredinama;
-
doprinesu podizanju svijesti građana o štetnom utjecaju koji postojeći trendovi kretanja u urbanim sredinama imaju po okoliš i kvalitetu života;
-
uspostave partnerstvo sa lokalnim dionicima;
-
budu dio europske kampanje dijeleći zajedničke ciljeve i identitet sa ostalim europskim gradovima;
-
naglase svoju opredijeljenost i usmjerenost politici održivog kretanja;
-
pokrenu nove dugoročne mjere i politike.
O važnosti i veličini ove manifestacije u europskim razmjerima najbolje svjedoči činjenica da je u obilježavanje ove manifestacije danas aktivno uključeno više od 2000 europskih gradova.