Komisija za knjižnične usluge za osobe s invaliditetom i osobe s posebnim potrebama Hrvatskoga knjižničarskog društva započela je rad 2001. godine, ponajprije kao Radna grupa za knjižnične usluge za osobe s posebnim potrebama. U više od dvadeset godina rada, članovi Komisije otvorili su brojne teme o knjižničnim službama i uslugama za ranjive i marginalizirane skupine kao što su slijepe i slabovidne, gluhe i nagluhe osobe, osobe s fizičkim i mentalnim poteškoćama, bolnički pacijenti, osobe u domovima umirovljenika, starije slabo pokretne osobe povezane s kućom, osobe u penalnim ustanovama, osobe s teškoćama čitanja standardnoga tiska, osobe s teškoćama čitanja u kontekstu multikulturalnosti i sl. Organizirali su devetnaest okruglih stolova posvećenih knjižničnim uslugama za navedene skupine knjižničnih korisnika, proveli niz istraživanja, pokrenuli i još uvijek provode Nacionalnu kampanju za osobe s teškoćama čitanja i disleksijom „I ja želim čitati!“. Svojim radom knjižničarske stručnjake i javnost neprekidno educiraju i senzibiliziraju ih na potrebe najosjetljivijih pojedinaca i skupina u društvu.
Na jubilarnome 20. okruglom stolu zaokružio rad Komisije i zabilježio napredak u više od dvaju desetljeća njezina djelovanja radi promicanja prava i interesa ranjivih i marginaliziranih skupina. Pozvani će biti domaći i inozemni znanstvenici i stručnjaci koji se bave inkluzijom i pristupačnošću u kontekstu knjižničarstva i kulture, a u primjerima dobre prakse predstavit će se niz uspješnih knjižničnih praksi kojima je svrha inkluzija ranjivih skupina i osiguravanje pristupačnosti knjižničnih usluga svima. Priredit će se i izložba o više od dvaju desetljeća rada Komisije.
Program
1. Pozvana izlaganja znanstvenika i stručnjaka iz različitih područja koji se bave temom
2. Panel rasprave stručnjaka i publike
3. Izlaganja primjera dobre prakse
4. Izlaganja e-postera
Uz 20. okrugli stol, bit će priređen i objavljen e-zbornik s člancima koje će predavači moći napisati na temelju svojih izlaganja. Rok za predaju članaka bit će 30. rujna 2024. godine.
Rokovi
- 15. travnja 2024. – rok za slanje sažetaka za sve predavače (pozvane, primjere dobre prakse i e-postere)
- 12. svibnja 2024. – povratna obavijest prijavljenima
- 1. rujna 2024. – rok za slanje prezentacije ili e-postera
- 9. rujna 2024. – rok za prijavu sudjelovanja uz ranu kotizaciju
- 30. rujna 2024. – rok za predaju članka za objavu u e-zborniku
Kotizacija
Rana kotizacija (uplata do 9. rujna 2024.): 15 eura (članovi HKD-a), 20 eura (ostali)
Puna kotizacija (uplata nakon 9. rujna 2024.): 20 eura (članovi HKD-a), 25 eura (ostali)
Više informacija na mrežnoj stranici Hrvatskoga knjižničarskog društva: https://www.hkdrustvo.hr/hr/skupovi/skup/566/.