Vrlo često, niti roditelji niti djeca, na kraju radnog dana nemaju dovoljno strpljenja kako bi se zadaća izradila sa što manje stresnih situacija, odugovlačenja, izbjegavanja, ponekad i svađa.
Donosimo vam nekoliko korisnih smjernica i savjeta uz pomoć kojih možete olakšati djetetu koje se nalazi u nižim razredima osnovne škole proces pisanja domaće zadaće.
Ako je moguće, zadaća bi se trebala napisati odmah nakon završetka nastave. Na taj će se način izbjeći odugovlačenje i odgađanje koje može potrajati i do večernjih sati kada će dijete već biti i umorno i imat će još manje volje nego ranije. Osim navedenog, ovaj se razlog preporuča i zato što će djetetu još uvijek sve biti „svježe“ nakon škole i manja je mogućnost da zaboravi neki zadatak, bolje će se sjećati gradiva koje se taj dan učilo. Ovo pravilo može biti iznimka kada su u pitanju izvanškolske aktivnosti koje se održavaju prije ili poslije nastave. U tom slučaju dogovorite s djetetom da zadaću napravi prije aktivnosti, ako ima vremena, ili kada se vrati kući.
Domaća je zadaća djetetova obveza i odgovornost, ne roditeljska. Od prvoga dana školovanja, potičite svoje dijete na samostalno izvršavanje svih svojih zadatke. Međutim, to ne znači da ne trebate biti prisuti ili ne sudjelovati. Budite podrška i pomozite kada se trebaju svladati određene prepreke ili kada je djetetu nužno potrebna pomoć u pisanju zadaće. Nastojte uvijek poticati samostalnost i odgovornost. Domaća zadaća odličan je primjer kako naučiti odgovorno pristupati svojim zaduženjima. S vremena na vrijeme provjerite kako dijete napreduje sa zadaćama, jesu li sve redovito napisane, ali ako dijete traži vašu pomoć oko određenog zadatka, budite mu na raspolaganju.
Napravite pauzu. Nakon dana u školi, eventualnih izvanškolskih aktivnosti, djetetu može biti teško koncentrirati se dulje vremena na zadatke koje mora napisati. Primijetite li da gubi koncentraciju, postaje razdražljivo, napravite kratku pauzu. Nastojte da pauza ili kratak odmor bude kvalitetan i da u njega nije uključena tehnologija jer bi dijete inače u potpunosti moglo izgubiti volju i zainteresiranost.
Važno je poštovati smjernice koje nastavnici daju učenicima prije pisanja zadaće. Možda ste vi iste zadatke za vrijeme svog školovanja radili na drukčiji način, ali iznimno je bitno nastojati ne inzistirati da vaše dijete rješava zadatke na način koji vi smatrate isparavanim. Na taj način njegujete i odnos koji imate s nastavnicima i istodobno pred djetetom pokazujete da poštujete njihov rad.
Ako dijete odugovlači s pisanjem zadaće, neprekidno vam postavlja pitanja i traži već gotova rješenje ili traži vašu neprestanu pomoć i prisutnost, ima ispade bijesa ili plača, savjetuje se da se odmaknete i pustite ga da se smiri i samostalno dovrši zadaću bez obzira jesu li zadaci točno ili netočno riješeni. U ovoj je situaciji važno ostati smiren, dosljedan i ne popustiti pritisku.
Prostor u kojem dijete piše zadaću treba biti jednostavan jer previše stvari koje se nalaze u blizini mogu narušiti djetetovu koncentraciju i omesti ga u pisanju zadaće ili učenju. Djeci nije potrebno puno stvari kako bi napravili zadatke za školu. Važno je da imaju potreban pribor za rad, dovoljno prostora i poticajnu okolinu u kojoj mogu mirno raditi.
Izvor: