Pokažite učenicima da su važni i da za njih imate vremena. Gradivo, testovi, pripreme, sve je to bitno, ali ponekad je relevantnije sve staviti sa strane i izdvojiti vrijeme za učenike. Popričajte s njima o stvarima koje ih muče, dozvolite im vrijeme u kojem vas mogu pitati što žele, reći iskreno što misle ili podijeliti sve za što smatraju da nije ispravno. Ako primijetite da su učenici nemirni, dekoncentrirani ili odsutni, prekinite predavanje i započnite razgovor. Ponekada i provedite učeničku refleksiju pitanjima u kojima će se učenici osvrnuti na određene dijelove gradiva, poučavanja ili problema. Poslušajte njihove prijedloge ili prigovore i ako uočite da postoji mogućnost, prihvatite ih i uzmite u obzir.
Nastojite prekinuti rutinu ogorčenja koja može nastati kao rezultat duljeg neslaganja s nekim učenicima. Ogorčenje se može pojaviti s obje strane i svatko može imati određene zamjerke koje su prepreka kvalitetnom odnosu. Niti vi želite imati takav odnos s učenikom, ali niti ne želite da taj odnos učeniku ostane kao jedino sjećanje na vas i školovanje. Naravno da je nemoguće sa svim učenicima imati jednak odnos, ali ako je i bilo bilo kakvih zamjerki između vas i učenika npr. loše ocjene, ponašanje, nesuglasice, međusobno nepovjerenje, nastojte to zajednički ispraviti na obostrano zadovoljstvo. Izbjegavajte neprekidno kritiziranje. Pohvalite, potaknite komunikaciju i pokažite interes, pronađite nešto pozitivno i ponekad popričajte jedan na jedan s učenikom s kojim imate narušen odnos. Pokušajte sagraditi novi odnos koji će svakako biti bolji od prethodnog i na kojem ćete obostrano raditi.
Redovito provjerite s učenicima kako se snalaze u učenju kod kuće, svladavanju novog gradiva u školi, imaju li problema s obrazovnim procesom i smatraju li da im je preteško pratiti tijek nastave. Pohvalite ih kada uočite da se trude u postizanju boljeg uspjeha ili kada nastoje popraviti ponašanje.
S vremena na vrijeme budite neformalni. Podijelite s učincima pojedinosti iz vašeg školovanja, preporučite im film ili knjigu primjerenu njihovoj dobi i uzrastu, pričajte im o svojim hobijima i čime se volite baviti izvan škole. Pokušajte u njima probuditi interes za istraživanje, usvajanje novih znanja koja možda nisu povezana s gradivom, potičite ih na izvannastavne i izvanškolske aktivnosti. Kada kod učenika uočite određene talente, također ih potaknite na njihovo razvijanje i unaprjeđivanje. Učenici će na taj način uvidjeti kako vam je iskreno stalo do njih i njihovog razvoja i kako se ne radi uvijek o ocjenama i gradivu, već da je odgojno-obrazovni proces nešto puno više i značajnije.
Potaknite učenike na diskusiju i kritičko promišljanje o svakodnevnim temama i nastojte da pokušaju svoja uporišta i gledišta temeljiti na stečenom znanju i vještinama. Pitajte ih za mišljenje i kako bi oni riješili određenu situaciju. Osim što učenicima dajte u takvim trenucima važnost, također razvijate njihove vještine komunikacije, promišljanja, kritičkog mišljenja, refleksiju, spremnost za dosljedno zagovaranje stava, ali i spremnost na prihvaćanje vlastitih i tuđih mišljenja. Učite ih kako analizirati, ali kako kritički procijeniti i prepoznati točne i ispravne informacije. Učenicima možda neće u početku biti jasno zašto primjenjujete ovakav pristup, ali zato im na kraju uvijek objasnite i ukažite što su sve naučili i kako to mogu primijeniti u svakodnevnom životu.
Izvor:
https://www.edutopia.org/article/key-effective-classroom-management