prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

Istraživanje stavova učenika 3.b razreda OŠ Opuzen i njihovih roditelja za vrijeme nastave na daljinu

Nastava na daljinu za mene je bila pravi izazov. Cilj istraživanja je bio dobiti podatke koji bi olakšali daljnje izvođenje online nastave, ali isto tako i podatke koliko je i u kojem području učenicima u ovom trenutku potrebna podrška kako bi nastavu na daljinu prošli sa što manje štetnih posljedica. 

Odmah prvi dan nastave na daljinu kreirala sam anketni upitnik i zamolila ih da ocijene zadovoljstvo prvim online danom. Anketi je pristupilo 19 učenika od 22 i svi su prvom danu dali čistu peticu.

Nakon drugoga tjedna nastave ponovo sam istraživala kako se snalaze u nastavi na daljinu. Istraživanju su pristupili svi učenici 3. b razreda. Drugi tjedan nastave na daljinu učenici su ocijenili s 4,34 i time pokazali da nemaju većih teškoća u nastavi. 53 % učenika je reklao da im nije bilo teško samostalno rješavati zadatke, 45 % učenika djelomično može sam raditi dok 3 % učenika ne mogu sami i treba im stalno nečija pomoć. Svi zadatci su jasni kod 92 % učenika dok 3 % učenika kaže da im treba pojašnjenje.

Ovo su neki odgovori na pitanje što im je bilo najzanimljivije u online nastavi:

  • Bilo mi je najzanimljivije raditi zadatak iz likovnog.
  • Najzanimljivije mi je kada se svi vidimo i čujemo.
  • Kad nam učiteljica postavi kvizove.
  • Najzanimljivija mi je bila zadaća iz matematike.
  • Najzanimljivija mi je bila video nastava.
  • Zajednička konferencija s učiteljicom i svim prijateljima iz razreda.
  • Kad smo svi na virtualnoj nastavi.
  • Najzanimljivije je pričanje preko Zooma sa učiteljicom.

Na pitanje “Čega bi više htio/htjela u sljedećem tjednu”, 39 % učenika je izrazilo želju da imaju manje domaćeg rada, 24 % učenika bi htjelo više video lekcija, 21 % učenika želi više razgovora preko video poziva te 16 % učenika želi više kvizova.

Na kraju ankete dala sam učenicima mogućnost da izraze svoje osjećaje i da mi napišu poruku. Ovo su neki od komentara:

  • Nedostaje mi škola i rad s učiteljicom jer ona sve lijepo objasni nove lekcije.
  • Bok, draga učiteljice. Vi meni falite.
  • Želim da se što prije vratimo u školu.
  • Želim više videopoziva.
  • Draga učiteljice, nedostajete mi.
  • Vi meni nedostajete. Voljela bih više kvizova, a manje domaćeg rada.
  • Vi meni nedostajete, ja bih u školu.

Nakon trećeg tjedna nastave istraživanjem sam došla do podatka da su učenici učenje u online okruženju ocijenili s 4,65 i time potvrdili da ima nastava na daljinu ide sve bolje. Važan podatak je da učenicima sve manje treba pomoć u učenju te 90 % učenika kaže da su im zadatci jasni dok samo 10 % učenika još uvijek treba nečiju pomoć.

Zanimljivost zadataka su ocijenili s 4,7 što je dobar pokazatelj i motivacija za rad. Često ističu i da im je većinu gradiva zapravo lako pratiti jer nastavnici detaljno objasne što trebaju raditi, pripreme linkove na kojima mogu vježbati i ponavljati te da su uvijek dostupni za eventualna pitanja u Microsoft Teamsu. Da su im kvizovi najzanimljiviji reklo je 45 % učenika i uz njih brže i lakše uče. Zadatci na Padletu bili su zanimljivi za 40 % učenika , na Lino it ploči zadatke voli 40 % učenika dok 5 % učenika voli rješavati zadatke iz udžbenika. Moj rad su ocijenili s 4,9 na što sam izrazito ponosna.

Ovo su neki od odgovora na pitanje Što bi poručio/poručila svojoj učiteljici:

  • Poručio bih joj da samo tako nastavi i dalje.
  • Hvala vam na trudu, samo ovako nastavite. Sve pohvale za vas.
  • Učiteljice, ne morate ništa mijenjati!
  • Vi ste najbolja učiteljica na svijetu!
  • Da mi je super što je imam za učiteljicu.
  • Jedva čekam da Vas ponovno vidim u učionici!

Učenicima nižih razreda osnovne škole bilo je sugerirano da prate nastavu na HRT 3. Istražila sam koliko učenika prati takav oblik nastave, kako im se sviđa i je li takav oblik nastave zanimljiviji nego naš u virtalnoj učionici.

Nastava u našoj virtualnoj učionici u Microsoft Teamsu zanimljivija je 86% učenika dok 14% učenika radije prati nastavu na HRT 3. Nastavu s učiteljicom u virtualnoj učionici ocijenili su s 4,81 dok nastavu putem TV-a s 3,67.

Učenici su pisali i svoje prijedloge za unapređenje online nastave:

  • Više bih želio imati videa, a manje bih volio imati zadaće.
  • Željala bih imati više zadataka.
  • Više bih želio imati matematike, a manje hrvatskoga jezika.
  • Više video poziva s učiteljicom, a manje virtualne škole.

Na pitanje “Što ti najviše nedostaje kod učenja kod kuće odgovorili su:

  • Druženje s prijateljima i pohađanje nastave u školi.
  • Nedostaje mi da mi učiteljica objasni novu lekciju.
  • Najviše mi nedostaju prijatelji.
  • Nedostaje mi koncentracija kao prije.
  • Nedostaje mi učenje s učiteljicom u učionici.
  • Nedostaje mi učiteljica.
  • Nedostaju mi prijatelji i učiteljica.

Željela sam čuti stavove roditelja svojih učenika te sam istražila i njihove stavove o nastavi na daljinu i zamolila ih za iskrene odgovore kako bi mi pomogli za unaprjeđenje daljnjeg rada. Na temelju rezultata ankete roditelja, može se reći da su velika većina roditelja zadovoljna načinom organizacije nastave na daljinu (91 %), što je ujedno i motivirajuće za daljni rad.

Roditelji misle (50 %) da su učenici djelomično aktivniji u učenju na daljinu dok 33 % misli da su aktivniji, a tek 17 % smatra da nisu aktivnije nego prije. Čak 72 % roditelja misli da učenici samostalno istražuju i izrađuju složenije radove i pritom koriste vjerodostojne izvore, dok 28 % roditelja smatra da to učenici rade djelomično. Većina roditelja (44 %) smatra da su učenici kadri jedni drugima dati povratne informacije s prijedlozima za poboljšanja, dok ostali misle da su to učenici ponekad sposobni.

Mnogi roditelji smatraju (54 %) da su njihova djeca u stanju opisati kriterije vrednovanja  za svaki rad koji se ocjenjuje dok 33 % misli da su to sposobni ponekad, a da nisu sposobni procijeniti misli 5 % roditelja. Komunikacija između učiteljice i roditelja je izrazito važna i nastojala sam biti što fleksibilnija i dostupnija pa tako 83 % roditelja smatra da su sa mnom dovoljno komunicirali dok je 17 % djelomično komuniciralo.

Roditelji su svoje zadovoljstvo online nastavom iskazali komentarima:

  • Imam samo riječi hvale na učiteljičin rad i trud da ova situaciji djeci bude što zanimljivija i da pritom što više nauče!
  • Da škola na daljinu bude ujutro i poslijepodne djeci se sviđa video nastava.
  • Zadovoljni smo s ovim kako je sad.
  • Samo nastavite kao i dosad.

U nastavi na daljinu održala sam i online roditeljske sastanke te sam na kraju sastanka vršila istraživanje o zadovoljstvu roditelja održanim online roditeljskim sastankom. Na roditeljskom sastanku je bilo nazočno 18 roditelja od 22. Svi roditelji se slažu da su dobili sve potrebne informacije o online nastavi.  Za vrijeme roditeljskog sastanka 100 % roditelja kaže da su imali mogućnost iznošenja vlastitog mišljenja. Da je roditeljski sastanak ispunio njihova očekivanja slažu se svi roditelji (100 %).

Ovo su neki od komentara na online roditeljski sastanak:

  • Roditeljski sastanak je odrađen vrhunski!
  • Potpuno je ispunio očekivanja, dobili smo sve potrebne informacije.
  • Ispunio je očekivanja. Velike pohvale učiteljici na trudu i radu.
  • U potpunosti je ispunio moja očekivanja.
  • Ispunio je moja očekivanja.

Roditelji su dali svoje komentare za online nastavu:

  • Video nastava je pun pogodak. Zadaci su sasvim u redu u opsegu. Za sada samo pohvale. Čini mi se da Luka sada i više uči i zna nego prije.
  • Osobno imam samo riječi hvale za angažman učiteljice da omogući učenicima što zanimljivije i zabavnije učenje preko weba!
  • Nastava funkcionira odlično, tako da nema potrebe za izmjenama i poboljšanjima. U razgovoru s roditeljima čija djeca pohađaju druge škole (ili druge razrede naše škole ) vidim da mi imamo sreću što im vi na ovakav način držite kvalitetnu nastavu.
  • Jako sam zadovoljna inovativnošću i trudom naše učiteljice.
  • Odlična komunikacija učiteljice i učenika.

Ovakvi rezultati su mi dodatni poticaj za unaprjeđenje daljnjeg rada i ulaganje truda pri realizaciji nastave na daljinu.