Učenici i nastavnici, sudionici projekta “My Literacy Glasses” tijekom 2021. godine će radeći na projektu, zajednički učiti o medijskoj pismenosti i provoditi planirane projektne aktivnosti. eTwinning projekt “My Literacy Glasses” pokrenule su Seçil Uçum, profesorica engleskog jezika i Zeynep Öz profesorica fizike iz škole Babaeski Atatürk Anadolu Lisesi, Babaeski iz Turske. Projektni partneri su iz Hrvatske, Španjolske, Irske, Gruzije, Sjeverne Makedonije i Rumunjske. Na digitalnoj ploči Padlet, partneri projekta su na karti označili mjesto gdje žive, opisali školu iz koje dolaze i napisali pokoju zanimljivost o školi. U projektu sudjeluju dvije škole iz Španjolske, Turske i Hrvatske i po jedna škola iz Sjeverne Makedonije, Rumunjske, Irske i Gruzije. Iz svake škole sudjeluje od pet do deset učenika i jedan nastavnik.
Cilj projekta je educiranje učenika o medijskoj pismenosti i osvještavanje o tome što su dezinformacije i kako prepoznati lažne vijesti, kao i istraživanje učinaka upotrebe IKT digitalnih alata u nastavi za razvoj digitalnih kompetencija. Integriranjem digitalnog svijeta u obrazovanje i pokušavajući obrazovanje osuvremeniti, omogućilo se učenicima da razviju digitalne kompetencije. Učenici imaju priliku proučiti povijest digitalnog svijeta. Ocjenjuju klasično obrazovanje u ne-internetskom okruženju s obrazovanjem u virtualnom svijetu. Oni znaju što znači biti generacija Z, što ona donosi i koje su vještine 21. stoljeća koje će im trebati. Cijeli projekt je razrađen po modulima u kojima planirane aktivnosti za učenike i nastavnike traju do kraja lipnja. Na samom početku projekta, nastavnici su se međusobno upoznali i dogovorili projektne aktivnosti putem Zoom aplikacije.
Iz Srednje strukovne škole bana Josipa Jelačića iz Sinja u projektu sudjeluju učenici 2. razreda koji se obrazuju za zanimanje ekonomist i Nada Ratković, prof. mentor koja je nositeljica projekta u školi. U virtualnom okruženju učenici i nastavnici škola sudionica će se povezati, podijeliti iskustva i zajedno razvijati pozitivno radno okruženje. Obzirom kako se tijekom eTwinning projekta surađuje i komunicira u online okruženju, osobita pažnja se posvećuje poštivanju mrežnog bontona, autorskih prava i zaštiti osobnih podataka. Prva projektna aktivnost za učenike bila je na Twinspaceu gdje su se učenici predstavili korištenjem različitih digitalnih alata (Voki, Avatar, Chatterpix, Bitmoji). Komunikacija je na engleskom jeziku što je za učenike uvijek najveći izazov. Upravo je završen prvi modul projekta. Svaka škola sudionica je napravila nekoliko loga projekta i putem ankete odabrala jedan logo.
U videozapisu je logo koji su učenici škole iz Sinja izradili koristeći različite digitalne 2.0 alate. Konačnom anketom izabran je najbolji logo koji je postao ujedno i logo projekta. U tijeku je priprema za drugi modul, a aktivnosti će započeti nakon provedenog predistraživanja o poznavanju medijske pismenosti i dezinformacija.
U srijedu, 20. siječnja 2021. godine, sudionici projekta prisustvovali su prvom webinaru o medijskoj pismenosti pod nazivom “Webinar o medijskoj pismenosti u Europi – Hrvatska”, koji su organizirali Udruženje za medije i učenje (MLA) i Nordicom, a čiji je cilj podržati sve veći broj učitelja koji žele mladima pomoći da postanu medijski pismeniji. U okviru projekta stvarat će se sigurno virtualno okruženje za razvoj i razmjenu iskustava učenika i nastavnika. Projekt omogućava upoznavanje drugih kultura i običaja, uvažavanje međusobnih razlika i omogućuje širenje horizonta sudionika. Sudionici projekta naučit će komunicirati s kolegama na način da razvijaju kritičko mišljenje, kreativnost, maštu, radoznalost, međusobnu komunikaciju, suradnju, timski rad i odgovornost. Suradnja projektnih partnera će se odvijati jednom tjedno i prema potrebi. Osim nastavnog sadržaja potrebnog za nastavne predmete u školi, učenici će razvijati i druge vještine poput jezičnih, medijskih, poduzetničkih, socijalnih i digitalnih kompetencij što je i cilj projekta i projektne nastave. Tijekom cijelog projekta provodit će se istraživanja i razni oblici aktiviranja učenika. Koristit će se suvremene nastavne metode i suradnički digitalni alati (internetski razgovor, diskusija na Forumu, online sastanci, anketa, TwinBoard) koji će se implementirati u okviru eTwinning projekta i ugraditi u Twinspace.
Projekt je vrlo važan jer virtualnom suradnjom učenicima se daje prilika da na nov način svladavaju nastavne sadržaje, ali i ojačaju medijsku i digitalnu pismenost.