Priručnik donosi ključne informacije o ovoj temi i prijedloge radionica koje se mogu provesti s djecom i mladima, kako bi ih se potaknulo na osvještavanje pozitivnih i negativnih utjecaja influencera koje prate na društvenim mrežama i kritičko promišljanje o njihovim sadržajima i porukama.
Napisali su ga Danijel Labaš, redoviti profesor i predstojnik Odsjeka za komunikologiju na Fakultetu hrvatskih studija, predsjednik Društva za komunikacijsku i medijsku kulturu, i Lana Ciboci, docentica na Edward Bernays Visokoj školi za komunikacijski menadžment na kojoj obnaša dužnost prodekanice za znanost i upravljanje kvalitetom, potpredsjednica Društva za komunikacijsku i medijsku kulturu.
Radionice u priručniku namijenjene su prvenstveno djeci i mladima od 13 do 18 godina, no budući da, unatoč dobnoj granici od 13 godina, i mlađa djeca često pristupaju društvenim mrežama i prate razne influencere, važno je o ovim temama početi i s njima razgovarati – u školi i u obitelji.
U radionicama se djecu i mlade potiče na istraživanje tko su bili influenceri, odnosno kreatori javnog mnijenja u prošlosti, a tko su najpopularniji influenceri danas. Definiraju se vrste influencera s obzirom na broj pratitelja i na vrstu sadržaja koji objavljuju, a obrađena je i tema prikrivenog oglašavanja. Analiziraju se obrađene fotografije koje influenceri objavljuju na društvenim mrežama, kanali maloljetnih Youtubera, ali i pozitivni primjeri influencera “od kojih možemo učiti”. U nekim radionicama učenici sami trebaju postati influenceri koji se zalažu za prava i zaštitu dostojanstva beskućnika, progovaraju o problemu siromaštva, ili promiču ekološke akcije.
Preuzmite priručnik ‘Influenceri i njihova uloga u životima djece i mladih’
Tekst je prenesen s mrežnih stranica Medijska pismenost – abeceda za 21. stoljeće.