Temeljna načela scenarija poučavanja su upotreba informacijsko-komunikacijske tehnologije, primjena suvremenih nastavnih strategija, metoda i postupaka, povezivanje sa svakodnevnim životom, inovativnost, kreativnost i inkluzivni pristup. Potiču se istraživačko i suradničko učenje, projektna i problemska nastava te igrifikacija. Bit scenarija poučavanja je ostvarenje ishoda učenja kroz provođenje aktivnosti učenika.
Profesorica Ankica Rebrović u Drvodjeljskoj školi Zagreb koristi inovativne metode rada u strukovnoj nastavi, pa je s učenicima provela scenarij poučavanja nazvan “Talentirani graditelji” u četvrtom razredu, smjer drvodjeljski tehničar restaurator. Nastavna jedinica na kojoj je primijenjen scenarij poučavanja bila je Termiti. Radilo se o metodi istraživačkog učenja, a posebno su bile zanimljive aktivnosti koje su provodili učenici uz prethodno pripremljene radne materijale i upute za rad. U aktivnosti “Tko sam ja?” profesorica Rebrović je potaknula oluju ideja pitanjima: “Što predstavljaju građevine prikazane na Linoit ploči?”, “Ima li u životinjskom svijetu sličnih građevina?”, “Postoje li među njima razlike ili sličnosti?”. Učenici su obrazlagali odgovore i zajednički ih komentirali, svaki se odgovor bilježio na Linoit ploči. U aktivnosti nazvanoj “Gric, gric” učenici su kroz pripremljenu prezentaciju u digitalnom alatu Microsoft Sway otkrivali osnovne informacije o kvartarnim kukcima i izdvajali najbitnije, zapisivali bilješke. Nakon toga učenici su provodili samorefleksiju, vrednovali su ostvarenost nastavnih ishoda, što je bila pretpostavka za daljnji istraživački rad. Sljedeća aktivnost je bila “Svoje branim” a profesorica je postavila istraživačko pitanje “Na koji način utječe građa termita na njihovu ulogu u zajednici?”.
Proces istraživanja (opis aktivnosti):
- određivanje istraživačkog pitanja (na koji način utječe građa termita na njihovu ulogu u zajednici?) i postavljanje istraživačkog cilja (dokazati utječu li specifičnosti građe na ulogu termita vojnika u termitnjaku)
- analiza teksta i fotografija
- prikupljanje podataka
- analiziranje i uređivanje rezultata istraživanja
- pripremanje rezultata istraživanja za interpretaciju
- izrada plakata (digitalni alat Canva)
Istraživanje su učenici provodili koristeći bilješke s nastave, računalo i pripremljeni popis literature. Formirali su onoliko grupa koliko u termitnjaku postoji uloga, svaka grupa je istraživala, opisivala i skicirala termite određenih uloga i prezentirala rezultate ostalim grupama koristeći odabrani digitalni alat. Učenici su zajedno uspoređivali specifična obilježja i zaključivali o povezanosti određene uloge u termitnjaku s izgledom građe. Zadnja aktivnost učenika bila je “Kakvi smo istraživači?”, u kojoj su učenici ispunjavali izlaznu karticu o pozitivnim stranama grupnog rada i individualnom doprinosu realizaciji zadatka.