U druženju s učenicima iz različitih škola iz različitih krajeva RH i drugih država, učenici su upoznali prirodno-zemljopisne uvjete, gospodarstvo, naselja i kulturno povijesne znamenitosti krajeva. Učenici su kroz razna područja saznali o sličnostima i razlikama krajeva RH, razvijali odgovorno ponašanje prema nasljeđu naših predaka i razvijali ljubav prema domovini. Međusobno su komunicirali putem videokonferencije, razvijali toleranciju i međusobno poštivanje za aktivno sudjelovanje u predstavljanju svoga kraja i države.
Aktivnosti na projektu:
1.Simboli domovine
- spoznati što su i koje značenje imaju zastava, grb, himna i ostali simboli.
2. Kulturno-povijesne znamenitosti RH
- spoznati najvažnije kulturno-povijesne znamenitosti
- imenovati kulturno-povijesne znamenitosti
- pokazati na zemljovidu mjesta s kulturno-povijesnim znamenitostima
- izgrađivati pravilan stav prema očuvanju kulturno-povijesnih znamenitosti
- poštovati povijesno i kulturno nasljeđe koje su nam ostavili naši preci
- razvijati osjećaj ljubavi prema kulturno-povijesnim znamenitostima naše domovine
3. Nacionalni parkovi i parkovi prirode
- spoznati osnovna obilježja prirodnih posebnosti Hrvatske
- upoznati nacionalne parkove u RH; nabrojiti parkove prirode i zaštićena područja u svojem zavičaju; razumjeti važnost zaštite biljaka i životinja u RH
- razvijati interes za nacionalne parkove i drugu zaštićenu prirodu
- izgrađivati ekološku svijest
- uvažavati napore ljudi koji brinu o zaštiti i očuvanju prirodnih znamenitosti
4. Znamenite osobe
- učenici uz pomoć knjiga, enciklopedija i interneta pronalaze najvažnije informacije o nekim znamenitim osobama iz naše domovine
5. Zaboravljeni predmeti
- učenici imaju zadatak pronaći kod kuće i donijeti u školu predmete koji danas više nisu u uporabi, napisati njihove nazive i namjenu
6. Razlikovni rječnik
- izrada razlikovnog rječnika standardnog jezika i zavičajnog govora
7. Razglednica – Pozdrav iz RH
- dizajnirati razglednicu i poslati je partnerima
8. Tradicijska gradnja
- istraživanje o tradicijskoj gradnji, namjeni i nazivu pojedinih građevina u zavičaju
9. Narodne nošnje
- istraživanje o nošnjama u knjigama i na internetu
10. Tradicionalni plesovi
- istraživanje o plesovima
11. Tradicijske igre
- upoznavanje s tradicijskim igrama
12. Stari recepti
- prikupljanje recepata starih jela naših predaka
U sklopu projekta posjetili su i muzeje u kojima su puno doznali o prošlosti.
Radeći na projektu ostvarili su se sljedeći ishodi:
- PID OŠ A. 4. 3. Učenik objašnjava organiziranost Republike Hrvatske i njezina nacionalna obilježja.
- PID OŠ B. 4. 2. Učenik analizira i povezuje životne uvjete i raznolikost živih bića na različitim staništima te opisuje cikluse u prirodi.
- PID OŠ B. 4. 3. Učenik se snalazi u promjenama i odnosima u vremenu te pripovijeda povijesnu priču o prošlim događajima i o značajnim osobama iz zavičaja i/ili Republike Hrvatske.
- PID OŠ B. 4. 4. Učenik se snalazi i tumači geografsku kartu i zaključuje o međuodnosu reljefnih obilježja krajeva Republike Hrvatske i načina života.
- PID OŠ C. 4. 1. Učenik obrazlaže ulogu, utjecaj i važnost povijesnoga nasljeđa te prirodnih i društvenih različitosti domovine na razvoj nacionalnoga identiteta.
- PID OŠ C. 4. 3. Učenik objašnjava povezanost prirodnoga i društvenoga okružja s gospodarstvom Republike Hrvatske.
- PID OŠ A. B. C. D. 4. 1. Učenik uz usmjeravanje objašnjava rezultate vlastitih istraživanja prirode, prirodnih i/ili društvenih pojava i/ili različitih izvora informacija.
- OŠ HJ A. 4. 6. Učenik objašnjava razliku između zavičajnoga govora i hrvatskoga standardnog jezika.
- OŠ HJ B. 4. 2. Učenik čita književni tekst i objašnjava obilježja književnoga teksta.
- OŠ HJ B. 4. 4. Učenik se stvaralački izražava potaknut književnim tekstom, iskustvima i doživljajima.
- OŠ GK B. 4. 1. Učenik sudjeluje u zajedničkoj izvedbi glazbe.
- OŠ LK A. 4. 1. Učenik likovnim i vizualnim izražavanjem interpretira različite sadržaje.
Na projektu su učenici uživali upoznajući vršnjake iz zemlje i iz inozemstva te komunicirajući s njima putem videokonferencije. Cijelo vrijeme veliku su pozornost posvetili zaštiti na internetu, učili su pomoću raznih igara i natjecali se u znanju s drugim partnerskim školama.