U utorak, 8. lipnja 2021. godine, vukovarske su gimnazijalke Ema i Lara, sudjelovale na najvećoj izložbi inovacija mladih u Republici Hrvatskoj i ovom dijelu Europe. “INOVA MLADI”, 21. je po redu izložba inovacija učenika osnovnih, srednjih škola i studenata s međunarodnim djelovanjem, koja svojim djelovanjem okuplja i osnažuje učenike i njihove mentore u stvaralačkom, kreativnom i inovativnom radu te nagrađuje najbolje projekte vezane za nastavni proces i nastavni program. Organizator ovog prestižnog događanja je Savez inovatora Zagreba a ovogodišnja svečanost dodjele nagrada organizirana je u Zagrebu u Narodnom sveučilištu Dubrava. Nakon teške školske godine 2020./21. s bitno smanjenim mogućnostima nastave uživo a s time i prilikama za praktičnu nastavu, 21. izdanje “INOVE MLADI” dostiglo je zavidnu razinu sa čak 250 izložaka – rezultata rada 307 učenika i studenata i njihovih 94 mentora iz 26 osnovnih škola, 19 srednjih i dva fakulteta.
Učenice 1. razreda Gimnazije Vukovar, Ema Stankoski Hrgović i Lara Šijanović, natjecale su se u kategoriji Srednje škole i za svoj projekt: “Na Teslinoj viziji bežičnog – No wires no problem” i osvojile zlatnu medalju. Iako obilježena socijalnom distancom, 2021. godina donijela je brojne novosti vezane uz digitalnu tehnologiju ti proglašena je godinom bežičnog upravljanja i povezivanja. U skladu s tim, Ema i Lara su kombinacijom izravnih i virtualnih susreta te brojnim aktivnostima, kroz igru, učenje i stvaranje, kreirale mali vozni park od tri vozila daljinski upravljana putem Bluetooth glasovnog i manualnog upravljanja te putem NRF24L01 komunikacijskog modula i joystick-a. Vozila su temeljena na Teslinoj razradi uređaja za bežični prijenos signala kojim je genij za budućnost postavio temelje današnjih radio i mobilnih komunikacija te otvorio put razvoju potpuno novih grana elektrotehnike, automatike, daljinskog upravljanja. Kako Ema i Lara aktivno sudjeluju u eTwinning projektu “Pristupačnost digitalne tehnologije osobama s posebnim potrebama” stvorile su vozila koja zahvaljujući tehnološkim rješenjima mogu koristiti i djeca s teškoćama u razvoju što ih čini ravnopravnim i aktivnim sudionicima odgojno-obrazovnog procesa koji poštuje njihove potrebe, mogućnosti i sposobnosti.
Na polju elektronike, bežično povezivanje i upravljanje, jedno je od vodećih ostvarenja tijekom zadnjih 25 godina a postignuti rezultati nisu samo važni s znanstvene točke gledišta već i sa aspekta utjecaja na cjelokupno društvo. U tehnološki visoko razvijenim zemljama već postoje odgovori na izazove u području pametne mobilnosti a nove paradigme pružaju rješenja u vidu električnih, povezanih i autonomnih vozila. Nikola Tesla, čije je ime postalo sinonim za čudesna otkrića, jednom je prilikom zapisao: “Naši prvi pokušaji sasvim su instinktivni, puni mašte, živi i nedisciplinirani. Što smo stariji, razum se sve više potvrđuje i mi postajemo sve sistematičnijima i promišljenijima. Ali, ti rani poticaji, iako tada nedjelotvorni, vrlo su značajni i mogu uobličiti naše prave sudbine”. Poticanje djece od najmlađih dana na ciljane aktivnosti ima velik utjecaj na daljnji razvoj njihovih vještina i interesa. Upravo tako, sklapanje i programiranje visoko inteligentnih robotskih vozila postaje prediktor razvoja spacijalnih sposobnosti važnih za razumijevanje matematičkih i inženjerskih koncepata koji u kombinaciji s Arduino tehnologijom čine dobitnu kombinaciju. Rad sa Arduino tehnologijama zasigurno je jedan od kreativnih načina stjecanja novih znanja i vještina i prilika da učenici ostvare svoje potencijale kroz stvaranje i izradu kreacija zlata vrijednih.