prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

Razredni projekt “U prometu”

U trećoj generaciji prvoškolaca u Osnovnoj školi Novi Marof, Područna škola Remetinec, pod vodstvom razredne učiteljice Lidije Vukalović provodi se razredni projekt “U prometu”. Bivše generacije prvoškolaca spomenuti projekt završavale su izvedbom istoimene kazališne predstave u Kulturnom centru “Ivan Rabuzin” u Novom Marofu na manifestaciji “Razigranog djetinjstva” u organizaciji Društva Naša djeca Novi Marof i na smotri 4D – Druženju dječjih dramskih družina u organizaciji Pučkoga otvorenog učilišta Novi Marof.

U ovoj nastavnoj godini, zbog epidemioloških mjera, projekt je završio izvedbom kazališne predstave u petak, 18. lipnja 2021. godine u sklopu završne razredne priredbe za roditelje učenika 1. razreda. Naime, prvoškolci polaskom u školu postaju najmlađi i najranjiviji sudionici u prometu, pješaci koji imaju zakonsku obvezu pravilnog kretanja u prometu. Da bi se znali odgovorno ponašati u prometu, prihvaćati i primjenjivati zajednička pravila, objašnjavati važnost poštivanja prometnih pravila, prepoznavati situacije u kojima su njihova prava i prava drugih sudionika u prometu ugrožena i kako bi znali u takvim situacijama postupati te točno identificirati pravo koje je prekršeno, prekršitelja i žrtvu, projekt se realizira međupredmetnim i interdisciplinarnim sadržajima  građanskoga odgoja i obrazovanja.

U  razredni odjel prvoškolaca na početku nastavne godine dolaze djelatnici MUP-a, održe im predavanje i podijele im reflektirajuće prsluke. Na satu hrvatskoga jezika u sklopu medijske kulture gledaju poticajni reklamni spot “Poštujte naše znakove”, a u sklopu dramsko-scenske grupe interpretacijom usvoje Ešićevu pjesmu “Semafor”. Spomenuta pjesma je i uglazbljena pa je nauče pjevati na satu glazbene kulture. Na satu likovne kulture usvoje imena boja, osnovne i izvedene boje te objašnjavaju značenje i primjenu boja u prometu. Iz matematike proučavaju prostorne odnose, usvajaju geometrijske likove i samostalno istražuju geometrijske likove kao prometne znakove. Iz prirode i društva usvajaju pravila koja im omogućuju siguran put od kuće do škole, a posebno raspravljaju i usvajaju sigurnosna pravila i sigurnosne signale važne prilikom vožnje bicikla jer se kao biciklisti u prometu smiju kretati samo uz nazočnost odrasle osobe. U stvarnom okruženju vježbaju prijelaz preko prometnice rabeći pojmove pješak, pješaci, pješački prijelaz, semafor, promet, prometnica, prometni znak, nogostup, biciklistička staza, sigurnosna pravila, sigurnosni signali, ulica, cesta, vozači i vozila. Na dramsko-scenskoj grupi osmišljavajući kostime uvode se u kostimografiju. Plesnu koreografiju stvaraju prema melodiji pjesmice Limači. Dramski tekst zasićen pojmovima prometnih pravila i prometne infrastrukture usvajaju u rimovanim stihovima, a zamišljajući se sudionicima u prometu igrom stvaraju edukativnu kazališnu dramsko-scensku minijaturu.