Cilj projekta bio je osnažiti sudionike u primjeni digitalnih alata u nastavi i potaknuti ih na međusobnu suradnju i razmjenu iskustava. Tako su trećaši i drugaši zakoračili sigurnim korakom u školu obogaćeni raznolikošću suvremene nastave. Zajedničkom suradnjom svih projektnih partnera obogatili su svoja znanja, učeći jedni od drugih, a koristeći različite digitalne alate su prezentirali uratke vezane uz mnogobrojne zajedničke aktivnosti tijekom školske godine 2020./2021. Inače, projekt “Sigurnim korakom u školu 2” nastavak je prošlogodišnjeg projekta “Sigurnim korakom u školu 1” koji je dobio nagradu “Comet” za školsku godinu 2019./2020. kao najbolji državni eTwinning projekt u kategoriji razredna nastava.
Ovogodišnji projekt zamišljen je na način da su autorice Branka Pastuović iz Osnovne škole Brodarica, Šibenik i Iva Palčić Strčić iz Osnovne škole Središće, Zagreb predložile projektnim partnerima da sami odrede teme koje bi mogli obrađivati tijekom ove školske godine. Odabir tema izvršen je uz pomoć glasovanja putem digitalnog alata Tricider. Nakon toga, projektni partneri su ih upisivali u zajedničku tablicu. Učiteljica 3. c Jagoda Čopac i učiteljica 2. a Sandra Podrug dogovorile su da će zajedno osmisliti krovnu temu mjeseca svibnja “Obitelj nas veže i spaja”, a krovnu temu mjeseca lipnja osmislila je, također, učiteljica Jagoda Čopac u suradnji s kolegicom Nives Petričević iz 3. a razreda.
Realizacija projekta “Sigurnim korakom u školu 2” započela je u rujnu obilježavanjem nekoliko značajnih nadnevaka vezanih za pismenost. U sklopu krovne teme “Razumijemo se, zar ne?” obilježen je Međunarodni dan pismenosti. Trećaši iz Osnovne škole Trstenik čitali su priče Sanje Polak “Tko čita peticama hita”. Na primjeru glavnog lika vidjeli su što se događa dječaku koji ne voli čitati i kako se osjeća u obitelji. Naučili su koliko je čitanje važno u životu i izdvojili neke poučne misli o čitanju.
Imali su priliku odabrati po želji ponuđenu knjigu, enciklopediju ili časopis u razrednom kazališnom kutiću. Svatko je imao zadatak predstaviti istu te napisati što i zašto najviše vole čitati. Tako su nastali straničnici koji su ostali kao podsjetnik na ovaj važan nadnevak. Drugaši iz Osnovne škole Split 3 predstavljali su knjige koje su pročitali tijekom ljeta te pisali kratak osvrt o pročitanom. Uredili su i malu razrednu knjižnicu koja im je poslužila za poticanje učeničke pismenosti.
Autorice projekta osmislile su i dvije aktivnosti za učenike koji su bili uključeni u projekt. Prva aktivnost bila je pisanje poruka u digitalnom alatu Me loved Leetspeak Generator koje su učenici trebali dešifrirati jer ova aplikacija rečenice sakriva, šifrira je ili kodira. Šifrirane poruke postavljene su na zajedničku Twinboard ploču. Druga aktivnost bila je izrada avatara uz pomoć alata Avatar Maker te također postavljanje uradaka na zajedničku Twinboard ploču.
Uz Svjetski dan poštanske marke učenici su saznali što je filatelija i tko su filatelisti te pričali o tome kako je nastala poštanska marka, čemu služi i na koji način nastaje. Donijeli su u školu različite vrste poštanskih maraka koje su s radošću proučavali. Na zajedničku Linoit ploču postavljene su marke iz prošlosti svih projektnih partnera kako bi obogatili zajedničku filatelijsku zbirku. Trećaši su na satu Likovne kulture slikali ornament kojega su iskoristili za upoznavanje i ovladavanje digitalnim alatom PhotoScape. Uz pomoć vlastitih likovnih radova, dizajnirali su marke, a drugaši su, također, osmišljavali marke i crtali ih različitim vrstama crta.
Europski dan jezika obilježen je tako da su i trećaši i drugaši na satu Hrvatskoga jezika uspoređivali razlike u uporabi zavičajnoga govora (spli’ske čakavice) i hrvatskoga standardnog jezika s obzirom na komunikacijsku situaciju. Istaknuli su važnost očuvanja zavičajnoga govora zbog očuvanja našega zavičajnog identiteta. Pogađanjem zavičajnih riječi, uz pomoć slikovnih kartica, ponovili su i utvrdili znanje zavičajnoga govora.
Međunarodni dan gluhih i nagluhih osoba obilježen je zajedničkom aktivnošću s ostalim projektnim partnerima. Zadatak je bio otpjevati Jesensku pjesmu na znakovnom jeziku. Snimku pjevanja postavili su na zajedničku Padlet ploču.
Mjesec listopad bio je u znaku kodiranja. Zajedničkom suradnjom s projektnim partnerima obilježen je “EU Code Week”. Trećaši su naučili što su to binarni brojevi. Saznali su da se svi brojevi u računalnom zapisu javljaju kao znamenke 0 i 1. Kad su usvojili binarni zapis brojeva, nije bilo teško ni računati u binarnom sustavu. Drugaši su u suradnji s učiteljicom informatike uz pomoć .ppt prezentacije naučili što je kodiranje te kako čitati izviđački kod, a nakon toga rješavali listić s kodiranim crtanjem. Za kraj su igrali računalnu igru kodiranja spajajući puzzle. Škola je prijavljena na europsko događanje “EU Code Week”, a prikazane su i aktivnosti škole za što su dobili certifikat za sudjelovanje.
Dane kruha trećaši su obilježili su čitanjem i određivanjem redoslijeda događaja priče Nade Zidar-Bogadi “Kokoš i pšenično zrno” a uz pomoć sortiranja mreže odredili redoslijed događaja priče. Mreža je nacrtana kredom u školskom dvorištu pa je boravak na svježem zraku i integriranje odgojno-obrazovnih ishoda nastavnih predmeta Hrvatski jezik i Tjelesna i zdravstvena kultura bio učenicima pravi izazov. Drugaši su Dane kruha obilježili čitanjem i dramatizacijom priče “Mala crvena koka i zrno pšenice” i blagovanjem ukusnih krušnih užina.
Uz Dan jabuka trećaši su uspoređivali djelatnosti ljudi u primorskom zavičaju s drugim zavičajima u domovini uz pomoć .ppt prezentacija. Tako su utvrdili u kojem zavičaju se najviše uzgajaju jabuke i kako se zove djelatnost koja se bavi uzgojem jabuka. Naučili su što je Pixel Art i napravili zanimljive radove bez računala na temu Jabuka. Doznali su da se može kodirati i na ovaj način.
Tjedan programiranja nastavili su obilježavati sortiranjem mreže. Ovoga puta poredali su brojeve do 10.000 pravilnim redoslijedom. Uživali su igrajući se na svježem zraku i logički razmišljajući kojim putem pravilno ići prateći strelice do cilja. Drugaši su izvodili pokuse s jabukom na satu Prirode i društva i istraživali koja tekućina najbolje usporava tamnjenje jabuke. Nakon temeljitog eksperimentiranja zaključili su da je to limunov sok. Na satu Likovne kulture slikali su jabuke po uzoru na slikara Kandinskog.
U mjesecu studenome, u sklopu teme “Koja su moja prava”, obilježen je Svjetski dan izumitelja. Trećaši su saznali brojne zanimljivosti o poznatim izumiteljima kroz povijest i važnost njihovih izuma za čovječanstvo. Nakon interpretacije književnog teksta Marije Krmpotić “Anino učenje”, učenici su imali zadatak izmisliti izum za pomoć u učenju, opisati ga i nacrtati. Stvarali su izume za bolje učenje i u Pixel Artu. Zanimljivo je bilo čuti kako nas neobičan sat može navoditi da se sami ispravljamo pri netočnim odgovorima i koji nam unaprijed signalizira točan odgovor.
U sklopu Prirode i društva učenici su se i sami okušali kao izumitelji. Istraživali su poput znanstvenika radeći pokuse. Tako su nastali sljedeći pokusi: Pjenušavo iznenađenje, Erupcija vulkana i Lava lampa u čaši. Prezentiranjem ovih pokusa, učenici su se poistovjetili s pravim znanstvenicima. Drugaši su proučavali neobične nacrte satova hrvatskog izumitelja Fausta Vrančića: sunčani, vodeni i vatreni sat. Nakon toga su na satu Likovne kulture crtali neobične ure. Uz Međunarodni dan tolerancije pisali su i međusobno razmjenjivali lijepe poruke.
Dan sjećanja na žrtve Domovinskog rata i Dan sjećanja na žrtve Vukovara i Škabrnje obilježili su likovnim i literarnim uratcima. Inspirirani pjesmom Drage Britvića “Hrvatska za sva vremena”, trećaši su pisali vlastite stihove i crtali likovne uratke na zadanu temu. Učenik 3. c osvojio je 3. nagradu za literarni rad “Vaši životi za naša djetinjstva” na drugom literarno-likovnom natječaju “Srce za Hrvatsku” u organizaciji Osnovne školaŠ “Stjepan Radić” iz Imotskog, a na spomen Velimira Đereka, zapovjednika 1. bojne 204. vukovarske brigade, junaka Domovinskog rata.
Povodom Međunarodnog dana djeteta trećaši su čitali pjesmu Ljubice Kolarić-Dumić “Brzojavi iz dječje pošte”, razgovarali o pravima djeteta i što treba učiniti ako netko prekrši ta prava. Istaknuto je da se u takvim slučajevima treba obratiti osobi kojoj vjeruju (roditelju, učitelju, policiji, liječniku…) ili nazvati Hrabri telefon. Odigrali su i UNICEF-ovu igricu o dječjim pravima “Čovječe, ispravi se” i tako zabavno putovali kroz prava koja pripadaju djeci. Dobili su i diplomu.
Na Međunarodnom natjecanju iz informatike i računalnog razmišljanja Dabar 2020. sudjelovali su pojedini učenici svih triju razreda i ove godine su se neki od njih plasirali među 10 % najboljih učenika u Republici Hrvatskoj. Obogaćeni novim znanjima i prijateljstvima učenici svih triju razreda s nestrpljenjem su čekali nove projektne avanture.