Školska knjižnica različitim aktivnostima utječe na razvoj djetetovih navika čitanja, a preduvjet je za to dostupna, dobro opremljena, korisna i uređena knjižnica koja učenicima predstavlja prostor za druženje i učenje. Jedan od glavnih zadataka školske knjižnice je poticanje mladih na kvalitetno i redovito čitanje. Učenici 1. b razreda Osnovne škole Opuzen posjetili su školsku knjižnicu gdje ih je knjižničarka naučila kako se posuđene knjige trebaju čuvati i vratiti na vrijeme kako bi ih i druga djeca ponovo mogla posuditi i čitati. Knjižničarka je izdvajala najosnovnija pravila knjižnice, a učenici su komentirali važnost pojedinih pravila te shvatili važnost da se radi dostupnosti knjiga i knjižnice svim učenicima svi učenici trebaju pridržavati dogovorenih pravila.
Doznali su koje sve naslove školska knjižnica ima, a primjerene su njihovu uzrastu. Knjižničarka ih je poučila koja je razlika između knjige i slikovnice, ali i kako su sve one uredno posložene na policama prema abecednom redu i uzrastu korisnika. Naučili su i razliku između pojmova knjižnica i knjižara te kako u knjižnicama rade knjižničari, a u knjižarama prodavači. Knjižničarka je skrenula pozornost učenicima da mogu uvijek doći u knjižnicu ako im je potrebna pomoć pri rješavanju domaćih zadaća, priprema plakata i prezentacija, a sve s ciljem odgajanja u samostojne korisnike knjižnice. U razgovoru s knjižničarom, učenici su navodili vlastita iskustva pri posjeti različitim knjižnicama te su uočene razlike između školske i gradske knjižnice, objašnjavane su i razlike između knjižnice i knjižare. U vođenom razgovoru, učenici su izvodili zaključke da je gradska knjižnica namijenjena svim građanima, a školska knjižnica samo učenicima i radnicima škole. Ovaj posjet je bio posebno zanimljiv za učenike prvog razreda jer učenici dobivanjem iskaznice i službeno postaju članovima školske knjižnice. Prvi posjet najmlađih korisnika knjižnici završio je vrlo ugodno, a prvašići su obećali kako će već sutra ponovo doći i posuditi svoju prvu slikovnicu.
Na nastavnom satu ostvarili su se odgojno-obrazovni ishodi:
OŠ HJ A.1.1. Učenik razgovara i govori u skladu s jezičnim razvojem izražavajući svoje potrebe, misli i osjećaje.
Razrada ishoda:
- odgovara cjelovitom rečenicom
- govori više cjelovitih rečenica tematski povezanih u cjelinu
- poštuje pravila uljudnog ophođenja tijekom razgovora
OŠ HJ B.1.1. Učenik izražava svoja zapažanja, misli i osjećaje nakon slušanja/čitanja književnog teksta i povezuje ih s vlastitim iskustvom.
Razrada ishoda:
- govori o čemu razmišlja i kako se osjeća nakon čitanja/slušanja književnog teksta
- izražava opisane situacije i doživljeno u književnome tekstu riječima, crtežom i pokretom
- izražava mišljenje o postupcima likova
- pripovijeda o događajima iz svakodnevnog života koji su u vezi s onima u književnom tekstu
OŠ HJ B.1.2. Učenik sluša/čita književni tekst, izražava o čemu tekst govori i prepoznaje književne tekstove prema obliku u skladu s jezičnim razvojem i dobi.
Razrada ishoda:
- opisuje situacije događaje i likove u književnim tekstovima
- usmeno odgovara na pitanja o sadržaju teksta
OŠ HJ B.1.3. Učenik izabire ponuđene književne tekstove i čita/sluša ih s razumijevanjem prema vlastitome interesu.
Razrada ishoda:
- upoznaje se s prostorom školske knjižnice
- upoznaje se s radom u školskoj knjižnici
- upoznaje se s različitim vrstama slikovnica
- posuđuje slikovnicu za čitanje u školskoj knjižnici
- objašnjava vlastiti izbor slikovnica.