Dramskim postupcima se ostvaruje zamjećivanje osobina likova iz djela, razmišljanje o postupcima likova i njihovim međusobnim odnosima i razumijevanje sadržaja lektirnog djela. Ovakvim oblikom interpretacije dotiču se i odgojne teme a ujedno je važno i integrirati sadržaje s odgojnim predmetima. Na početku sata učiteljica i učenici su odigrali igru ledolomaca: Kretanje uz osjećaj (veselje, tuga, ljutnja). Svaki učenik je odaberao jedan od zadanih osjećaja i pokušao ga što vjernije prikazati izrazom lica i držanjem tijela istodobno se krećući učionicom. Učenici su trebali pratiti izraze lica i držanje tijela drugih učenika. Na učiteljev znak GRUPIRAJ SE! učenici potraže učenike koji su imali isti osjećaj i slažu se u tri skupine: vesela, ljutita i tužna skupina.
Svaki učenik uzima svoj jastučić i sjeda u krug. Učitelj pušta ugodnu i opuštajuću glazbu. Učitelj umirujućim glasom priča: Opušteno sjediš na podu i polako dišeš. Udahni! Izdahni! Ponovi više puta. Svaki put kad izdahneš sve si manji. Sad si malen kao kad si krenuo/la u prvi razred. Sad si malen kao kad si bio u vrtiću….,kao beba….,mačka…., ptica…,list….,zrnce prašine. Otvaraju se prozori i ti odlaziš u nebo. letiš iznad šuma. Šume su guste i prostrane, letiš iznad livada. Sve je zeleno. Osjećaš miris trave. Kružiš iznad livade i šume i pogledom tražiš Hlapića. Vjetar te diže…vidiš svoju školu, roditeljski dom. Letiš prema svojem prozoru. Vraćaš se.
U dramskoj vježba Orkestar su se učenici podijeli u tri skupine. Svaka skupina dobije svoj zadatak. Prva skupina ima zadatak osmisliti zvuk kuckanja, šivanja i zviždanja. Druga skupina mora osmisliti nekoliko glasnih i ljutitih zvukova. Treća skupina mora osmisliti nekoliko nježnih i tihih zvukova. Svi učenici u skupini trebaju upamtiti svoje zvukove i ritmično ih ponavljati. Kad se pripreme, učitelj ih poreda u učionici tako da čine orkestar. Uzima “dirigentsku palicu” i dirigira učenicima. Kad se da znak određenoj skupini, oni izvode svoje dogovorene znakove. Može se dogovoriti i znak za dinamiku (glasnoću): kad je palica podignuta visoko, skupina je glasna, kad je nisko, skupina je tiha. Učitelj sam određuje tempo i dinamiku izvedbe.
U aktivnosti upoznavanja s likovima iz romana, učitelj stavlja na ploču aplikacije likova. Učenici koji su pročitali roman navode imena likova: Hlapić, majstor Mrkonja, majstorica, Bundaš, Gita, Crni čovjek. Zajedničkim razgovorom navode se obilježja likova, njihove osnovne osobine prema izgledu, ponašanju i govoru. U dramskoj igri Vruća stolac -jedan igrač preuzima ulogu nekog lika tako što, sjedeći na stolcu ispred svih ostalih, odgovara iz zadane uloge na pitanja ostalih igrača-učenika. Na stolcu su sjedili Hlapić, Gita, Mrkonja i Crni čovjek.
U dramskoj vježbi Tko sam ja?, učenici se dijele u šest skupina. Svaka skupina izvuče ime jednog lika iz pripremljene omotnice. Zadatak je osmisliti nekoliko pokreta, zvukova, riječi i rečenica kojima će predstaviti lik iz romana. Imaju nekoliko minuta da se pripreme. Zatim slijedi predstavljanje skupina u obliku male predstave. Prva skupina dolazi ispred, a ostali su publika. Kad se skupina predstavi, publika pogađa o kojem je je liku riječ. I tako redom dok se sve skupine ne predstave. U aktivnosti kocka pričalica, učenici izrađuju kocku s redoslijedom događaja u romanu. Bacaju kocku i pričaju što se dogodilo u tom dijelu romana. U aktivnosti pisanje pisma, učenici iz vrećice izvlače lika iz romana te njemu ili njoj pišu pismo. U pismu navode pozitivne i negativne situacije lika te pišu njihove prijedloge za poboljšanje i promjene u postupcima lika. U igri Crni čovjek, 1, 2, 3! na satu Likovne kulture učenici izrađuju slikovnicu Putovanje šegrta Hlapića prema njegovom sedmodnevnom putovanju. Učenici izrađuju slikovnicu u skupinama. Jedan učenik – 1 dan putovanja. Dramske aktivnosti potiču suradničko i iskustveno učenje. Razvijaju odgovornost, empatiju, komunikaciju i kreativnost.