Dan sigurnijeg interneta koji se ove godine obilježavao pod sloganom “Zajedno za bolji internet” u školi obilježili su radionicom “Digitalni tragovi” koju je u 2. g razredu vodila stručna suradnica školska knjižničarka Marija Bratonja, u sklopu ciklusa radionica “Fact or Fake”.
Učenici su naučili:
- što je to digitalni identitet, koje sve tragove za sobom ostavlja korisnik interneta, svjesno ili nesvjesno, aktivno ili pasivno, dok pretražuje, piše poruke, koristi društvene mreže i putem povezanih uređaja
- kako i koji digitalni tragovi utječu na odnos privatnosti, javnog i profesionalnog života
- što je to Google Alert
- kako provjeriti svoje digitalne tragove
- kako nestati s interneta, odnosno kako obrisati 99 % svojih digitalnih tragova
- kako kontrolirati svoje digitalne tragove.
Učenici, koji su aktivno sudjelovali u radionici, su se iznenadili brojem osoba koje bi potencijalno mogle vidjeti njihovu poruku/mail/objavu/fotografiju upućenu prijatelju, a koji su dobili izračunavajući njihove digitalne otiske listićem Dijeljeno….na kvadrat. Kao i na kraju svake radionice pregledali su prijedloge za gledanje:
i zajedno su osmislili preporuke kako ostavljati što manje digitalnih tragova. Nastavljaju dalje s ciklusom radionica “Fact or Fake” s ciljem razvijanja digitalne, medijske i informacijske pismenosti te kritičkog razmišljanja.