prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

Projekt “TikTokovima Cetine”

U projektu “TikTokovima Cetine” učiteljice Osnovne škole Ivana Lovrića, Sinj društvenu mrežu TikTok povezale su s alatom Google Maps pomoću kojega su predstavile mjesta koja su, zajedno s učenicima, posjetile prateći tok rijeke Cetine.

U godinama zatvorenosti, odrasle su neke nove generacije koje su našle način kako se predstaviti svijetu. Iako im je izravna komunikacija bila otežana, mladi su pronašli način kako pomoću društvenih mreža predstaviti sebe i otkriti svoj novi identitet. Njihovu želju za prikazivanjem na društvenim mrežama knjižničarka Ivona Tabak i učiteljica Hrvatskoga jezika Vesna Samardžić odlučile su iskoristiti u obrazovne svrhe tako što su osmislile projekt “TikTokovima Cetine”.

U projektu, učiteljice su društvenu mrežu TikTok povezale s alatom Google Maps pomoću kojega su predstavile mjesta koja su, zajedno s učenicima, posjetile prateći tok rijeke Cetine. U prvome dijelu projekta, učenici su dobili različite zadatke. Trebali su istraživati lokacije koje će naknadno posjetiti. Osim lokacija, učenici su trebali istražiti i poznate književnike koji su potekli s područja rijeke Cetine koja je bila glavni predmet istraživanja.

Nakon pripreme, učenici su krenuli na terensku nastavu. Zajedno s učiteljicama posjetili su gornji, srednji i donji tok rijeke Cetine, a tijekom terenske nastave učenici su fotografirali i snimali videozapise koje su naknadno obrađivali. Doznavši da je primjerice na nekome području odrastao pjesnik, predstavljali su njegova djela čitajući i pokušavajući otkriti je li posjećena lokacija poslužila kao motiv za stvaranje njegovih pjesama i može li taj isti motiv biti polazište za stvaranje njihovih digitalnih sadržaja. Nakon povratka s terenske nastave, učenici su stvarali svoje videozapise na društvenoj mreži TikTok koje su potom ugrađivali u Google Maps, ovisno o lokaciji s kojom je TikTok sadržaj povezan.

Zajedničkim radom na projektu, učiteljice su pokazale učenicima kako kvalitetni sadržaji mogu nastati u njihovoj okolini, kako mogu biti zanimljivi, a ujedno i korišteni u obrazovne svrhe. Radove su učenici predstavili ostalim učenicima te im tako pokazali kako učenje može biti kreativno i poticajno, a kako se moderne društvene mreže mogu uklopiti u obrazovanje. Jednako tako, učiteljice su od učenika naučile kako TikTok i slične društvene mreže mogu biti uklopljene u edukativne svrhe ako ih se pravilno koristi jer svaki alat postaje moćno oružje u rukama pravoga stvaratelja. U vremenu koje nam svima ubrzano teče, učiteljice i učenici na trenutak su zaustavili tok rijeke Cetine i prikazali njegove TikTokove stvarajući trajne uspomene.