Riječ animacija dolazi od latinske riječi anima što u prijevodu znači duša, odnosno živa sila u svakom biću. Animirati znači davati dušu nečemu, oživiti nešto, nečemu dati osobine živoga svijeta. To radi animator, stvaralac koji oživljuje lik i crtež, te određuje kako će se kretati i ponašati neki lik i kako će se odvijati određeni događaj. Film koji nastaje stvaranjem pokretnih slika, odnosno tehnikom animacije naziva se animirani film.
U jednoj sekundi nižu se 24 sličice i svaka od tih sličica koje se vrlo malo razlikuju sadrže fazu pokreta koja je unaprijed isplanirana i na kraju daje cjelovit prikaz pokreta. Animirani film zahtijeva određene vještine, poznavanje likovnog jezika, likovne tehnike i njene praktične primjene.
Animirani film obrađuje se u sklopu medijske kulture na nastavi hrvatskoga jezika. Nakon što su usvojili osnovne pojmove povezane s animiranim filmom i usvojili potrebnu terminologiju učenici su naučili kako jednostavno animirati lik i oblikovati crtani film. Uz podršku učiteljice Alme Hess osmislili su sadržaj crtanog filma, a zatim su kreirali likove, nacrtali su ih i brzim prelistavanjem crteža dobili su sliku u pokretu. Izradili su svaki kadar crtanog filma. Zanimljive crteže pretvorili u pokret koristeći svoje likovne vještine, znanje i osobnost.
U ovoj dobi učenici još uvijek istražuju, eksperimentiraju, nude različita rješenja, ali s velikim veseljem ulaze u svijet animacije. Animaciju likova grade na različite načine: crtežom, kolažiranjem, izradom likova od gline, plastelina. Na ovaj način stvara se korelacija likovne i medijske kulture s informatikom, a djeca se potiču na kreativan stvaralački rad.
Učenici su vrlo brzo uvidjeli koliko je proces animacije dugotrajan i zahtjevan posao, te iziskuje veliki angažman jer nije jednostavno stvoriti ideju, fabulu priče, oblikovati glavne likove i na kraju izraditi animaciju. Stvaranje animiranog filma timski je rad i zahtijeva strpljivost i suradnju, a razvija i komunikacijske kompetencije.
Animirani filmovi su djeci bliski. Oni ih rado gledaju, slušaju i doživljavaju. S junacima iz animiranih filmova djeca se poistovjećuju i u njima pronalaze odgovore na pitanja o životu. Provedena aktivnost o animaciji pokazuje da učenici rado sudjeluju u kreiranju svojih medijskih sadržaja. Njihovu pažnju posebno okupiraju animirani filmovi koji su im omiljena zabava u slobodno vrijeme.
Budući da su izvan škole učenici okruženi raznim medijima koje koriste u različite svrhe, najčešće za zabavu i edukaciju, medijske sadržaje što više uključujemo u nastavu i integriramo ih u ostale nastavne predmete. Na taj način potičemo učenike na stvaranje vlastitih medijskih sadržaja kroz koje će oni aktivno učiti, stvarati i kreativno se izražavati.