prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

Erasmus+ KA1 projekt na Islandu

U potrazi za što kreativnijim pristupom i usavršavanjem vlastitih vještina, kao i željom za kvalitetnijim obrazovanjem i inovativnim metodama implementiranim u sve segmente nastave, učiteljice osječke Osnovne škole August Šenoa, Danijela Kemper Papp i Marina Bubalo, odlučile su rješenja potražiti na dalekom Islandu.

Od 5. do 12. studenoga 2022. godine učiteljice su sudjelovale na edukaciji “Projektno usmjerena nastava” u Reykjaviku u organizaciji “Smart teacher play more”. Edukacija je održana u sklopu Erasmus + projekta “Škola koja uči”, vrijednog 38.474,00 eura i u potpunosti je financirana sredstvima iz Europske unije preko Agencije za mobilnost i programe EU-a.

Tijekom sedmodnevne edukacije, sudionici iz čak sedamnaest europskih zemalja: Hrvatske, Slovenije, Finske, Španjolske, Grčke, Italije, Rumunjske, Srbije, Austrije, Njemačke, Mađarske, Estonije, Latvije, Poljske, Australije, Francuske i Islanda, imali su priliku razmijeniti iskustva poučavanja u različitim školskim sustavima, razgovarati o motivaciji učenika i naučiti nove metode koje se odnose na uporabu kreativnih pristupa poučavanja u nastavi.

Poseban dojam na učiteljice ostavio je sam proces planiranja projektnog učenja i poučavanja koji se temelji na sljedećim smjernicama:

  1. Postaviti ključno pitanje koje će ujedno biti temelj projektnog učenja
  2. Odrediti ishode učenja koji se žele ostvariti s učenicima
  3. Izabrati koje vještine se žele razvijati kod učenika
  4. Zabilježiti sve ideje koje učenici mogu smisliti u svezi s ključnim pitanjem, a koje će kasnije služiti kao mogući izbor tema i koje su prioritetne za učenike
  5. Učenici svojim glasovanjem izabiru jednu od ponuđenih tema koju će istraživati. Moguće je provesti nekoliko uzastopnih glasovanja kako bi se došlo do konačnog zajedničkog izbora teme
  6. Učitelj navodi ideje, a učenici sami predlažu potrebne materijale, izvore i reference koje će učenici koristiti prilikom istraživanja
  7. Osmisliti pisane smjernice za učenike
  8. Učitelj predlaže ideje, a učenici odlučuju na koji način žele prezentirati svoj projekt (video, radioemisija, novinski članak, gluma, poster, igra na ploči, pisanje priče, podcast, lapbook, intervju, pjesma…)
  9. Izabrati odgovarajući način evaluacije:
    a) učitelj formativno ocjenjuje učenike
    b) učenici se međusobno ocjenjuju
    c) učenici ocjenjuju sam projekt

Tijekom edukacije učiteljice su posjetile dvije islandske škole te su se upoznale s njihovim obrazovnim sustavom. Najviše ih se dojmila Dalskóli, jedna od najsuvremenijih i najopremljenijih islandskih škola. Škola posjeduje vlastitu knjižnicu, sportske terene i bazene, koji su, osim učenicima i djelatnicima škole, dostupni i ostalim građanima. Suvremenost škole dokazuju i bogato opremljeni kabineti za domaćinstvo, likovnu i glazbenu kulturu, obradu drveta i rad s tekstilom. U školi je zaposlena medicinska sestra koja je učenicima na raspolaganju tijekom njihovog boravka u školi.                          

Islandski sustav obrazovanja svima može biti primjer suvremenog načina učenja i poučavanja u brojnim projektima koji uključuju neizostavnu primjenu IKT-a. Učenici, ali i učiteljice će zasigurno dodatno razvijati vještine 21. stoljeća koje su vrlo važne, a kod učenika obuhvaćaju kreativnost, kritičko mišljenje, suradnju, komunikaciju, građanstvo i povezanost te će na taj način potaknuti učenike na aktivnije sudjelovanje u nastavnom procesu.

U sklopu edukacije, učiteljice su imale priliku upoznati prošlost, tradiciju, kulturu, gastronomiju i nevjerojatnu prirodnu ljepotu Islanda, kroz organizirane izlete. O ljepoti prirodne baštine Islanda ne treba puno ni pisati, jer ni jedan putnik koji kroči na islandsko tlo ne može ostati ravnodušnim.