Ukupna vrijednost bespovratnih sredstava iznosi 734.405,40 EUR.
Projektom će tri osnovne škole na području grada Zagreba modernizirati, obnoviti, preurediti i osposobiti ukupno šest STEM učionica koje će se opremiti potrebnom opremom, a koja je preduvjet za uvođenje STEM-a u redovnu nastavu i izvannastavne aktivnosti za 1 550 učenika, od toga 146 učenika s teškoćama i 107 potencijalno darovitih učenika.
Projektom će se ojačati kapaciteti i vještine učitelja u STEM poučavanju osiguravanjem specifične i ciljane edukacije iz različitih STEM područja, osobito biologije, fizike i kemije. U suradnji s timom norveških stručnjaka učitelji će izraditi STEM knjižnicu sa sadržajima za redovnu nastavu i izvannastavne aktivnosti koji će biti dostupni svim školama na nacionalnoj razini. Osmislit će se niz aktivnosti i sadržaja namijenjenih učenicima iz područja biologije, kemije, fizike, tehničke kulture, matematike i IKT-a. Učenicima će se omogućiti upoznavanje sa STEM područjem kroz različite igre, pokuse te radionice u nastavi prirode, biologije, kemije, tehničke kulture, matematike, ali i u izvannastavnom radu sudjelovanjem u aktivnostima STEM vrta. Projektom će se poticati i individualiziran rad s potencijalno darovitim učenicima.
Projektom će se obuhvatiti i aktivnosti koje su usmjerene k razvoju vještina i poboljšanju sposobnosti u području aktivnog građanstva. Provođenjem aktivnosti usmjerenih na aktivno sudjelovanje učenika u društvu poticat će se solidarno ponašanje, zajedništvo i razvoj socijalnih vještina, prilagođavanje i pozitivno ponašanje u društvu te će se podići svijest o važnosti volontiranja.
Osnovna škola Nikole Tesle započela je s projektnim aktivnostima modernizacije učionica te edukacijom učitelja, a kao prvo veće događanje održan je Festival znanosti Eureka. Cilj Festivala bio je približiti znanosti učenicima, a i svim ostalim posjetiteljima kojima su znanstvene teme prezentirane na pristupačan i zanimljiv način, s mnogo interaktivnosti gdje su posjetitelji bili aktivni sudionici, a ne samo promatrači. Tako su se učenici mogli “uživjeti” u ulogu forenzičara i okušati se u metodama istraživanja koje se koriste u istragama, poput određivanja krvne grupe, uzimanja otisaka prstiju, mikroskopiranja dlaka ili određivanja visine osobe pomoću duljine bedrene kosti. Također su promatrali i izvodili brojne pokuse iz prirodnih znanosti, primjerice, lom svjetlosti uz pomoć lasera, slaganje strujnog kruga, optičke varke, okušali se u graditeljskom izazovu, izradi holograma, bojanju plamena, kao i u programiranju, igranju šaha i sudjelovali u origami radionici.
Posjetiteljima je ponuđeno preko 40 različitih aktivnosti prilagođenih svim dobnim skupinama koje su bile izvrsno posjećene tako da ukupan broj sudionika festivala premašuje brojku 500. Više o samom Festivalu pogledajte u videozapisu, a dojmove sudionika možete pogledati na interaktivnom Padlet zidu na kojem su posjetitelji mogli ostaviti svoj komentar i fotografiju.
Evaluacija Festivala Eureka pokazala je važnost i potrebu za provođenjem ovakvih aktivnosti koje djeluju motivirajuće na učenike, približavaju im predmete koji se klasično smatraju teškima i omogućuju svim učenicima sudjelovanje uzimajući u obzir njihove mogućnosti i interese. Tijekom projekta planirane su brojne slične aktivnosti, a više o samom projektu možete saznati na mrežnoj stranici.