Profesorica fizike dala je učenicima upute na besplatnoj platformi Wakelet. Učenici su u manjim skupinama napravili kolekcije koje su prezentirali ostalim učenicima u razredu te ih na kraju s njima podijelili.
Zajedno s profesoricom Danicom Miloš prevodili su s engleskog na hrvatski jezik nekoliko stranica stručnog teksta iz područja fizike i sažimali svoje prijevode na oba jezika. Teme su bile: toplina, temperatura, vatra, led i tlak pri čemu su usvojili odgojno-obrazovne ishode:
- SŠ (1) EJ C.3.1.Analizira i primjenjuje složene kognitivne strategije učenja jezika,
- SŠ (1) EJ C.3.2.Analizira i primjenjuje složene metakognitivne strategije učenja jezika,
- SŠ (1) EJ C.3.3.Analizira i primjenjuje složene društveno-afektivne strategije učenja jezika
- SŠ (1) EJ C.3.5. Koristi se različitim vještinama kritičkoga mišljenja i prilagođava ih: kritički vrednuje mišljenja,stavove i vrijednosti primjenjujući ih u rješavanju problemskih situacija i donošenju odluka povezanih s osobnim iskustvima i općim/stručnim sadržajima.
S profesoricom Mirtom Lulić osmislili su fizikalna objašnjenja svih pojava i pojmova povezanih s toplinom, temperaturom, vatrom, ledom i tlakom pri kuhanju i pečenju nakon usvojenih odgojno-obrazovnih ishoda:
- FIZ SŠ C.2.3. Primjenjuje model čestične građe tvari,
- FIZ SŠ D.2.4. Analizira i primjenjuje zakone idealnog plina i molekulsko-kinetički model plina,
- FIZ SŠ A.2.8., FIZ SŠ B.2.8., FIZ SŠ C.2.8. i FIZ SŠ D.2.8. Rješava fizičke probleme i
- FIZ SŠ A.2.9., FIZ SŠ B.2.9., FIZ SŠ C.2.9. i FIZ SŠ D.2.9. Istražuje fizičke pojave.
Nadalje, s profesoricom Vesnom Vuksanović učenici su lektorirali tekstove. Ispravljali su pravopisne i gramatičke pogreške, poboljšavali konstrukciju rečenice i izbor riječi te prilagodili fraze. Tekst su prilagodili duhu hrvatskoga jezika, primijenili morfološka i sintaktička znanja i ostvarili odgojno-obrazovne ishode:
- A.1.5. Učenik analizira morfološka obilježja riječi u rečenici i primjenjuje znanja pri oblikovanju teksta,
- A.1.6. Učenik analizira značenjske odnose među riječima pomoću rječnika,
- A.2.5. Učenik analizira sintaktičku službu riječi u rečenici i primjenjuje znanje pri oblikovanju teksta i
- A.3.5. Učenik analizira rečenice u tekstu i primjenjuje sintaktička znanja pri njegovu oblikovanju.
Ovakvim načinom rada, učenici su ostvarili dobru komunikaciju jedni s drugima, ponovili prethodno stečeno znanje, zabavili se i povezali tri nastavna predmeta.
Poveznice na kolekcije:
Božić i fizika
Božić i fizika 2
Kako uštedjeti vrijeme pri kuhanju božićnog ručka?