Ekoljupci putoljupci čitajući naglas putovali svijetom
Od Dubrovnika i Plitvičkih jezera preko Pise, Pariza i New Yorka pa sve do Otočja Galapagos i Nacionalnog parka Uluru putovali su učenici 4. c razreda uključeni su u izvannastavnu aktivnost Ekoljupci putoljupci prvog dana mjeseca veljače. Za putovanje im nisu trebali ni koferi, ni avionska karta ni izdašna financijska sredstva, jer – putovali su na krilima mašte čitajući knjigu Edija Šupljike Čudesan svijet oko nas. Maštali su i upoznavali čudesna mjesta koja nas okružuju obilježavajući Svjetski dan čitanja naglas.
Da je čitanje važno, četvrtaši znaju odavno obzirom da od prvog razreda provode različite aktivnosti kojom se promovira čitanje i pisana riječ. Učionicu krasi šareni natpis Uz čitanje riječi rastu što je i naziv istoimenog eTwinning projekta u koji su učenici od samog početka uključeni. Prezentacije pročitanih knjiga, bingo igre, potraga za blagom, virtualna suradnja s vršnjacima iz drugih hrvatskih škola i štošta drugo aktivnosti su koje se redovito realiziraju s učenicima. Mnoge ideje implementirane su u svakodnevni rad nastavno na inozemna usavršavanja učiteljice i školske knjižničarke kroz Erasmus+ program koje su jako lijepo prihvaćene od strane učenika.
Obilježavajući Svjetski dan čitanja naglas, i ove su godine odabrali najčitača razreda. Podijeljeni u skupine, učenici su, svatko unutar svoje grupe, čitajući pjesmu Daniela Načinovića Burra na čakavskom narječju najprije odabrali najboljeg čitača svoje grupe, a zatim je uslijedilo finale. Finalisti su morali pred publikom – svojim razredom, glasno pročitati dvije odabrane pjesme iz zbirke Čudesan svijet oko nas pazeći na izražajnost, glasnoću i točnost, a publika je donosila odluku o najčitaču razreda. Odluka o odabiru najčitača bila je vrlo teška jer su učenici pokazali zavidne čitalačke vještine pa su na kraju o pobjedniku odlučile nijanse.
No, osim učenika, na inicijativu školske knjižničarke, ove su godine u obilježavanje Svjetskog dana čitanja naglas uključili i učitelje predmetne nastave i stručne suradnike koji su im čitali pjesme, priče ili ulomke svojih najdražih književnih djela. Tako su u 4. c razredu ugostili učitelja geografije Igora koji im je pročitao ulomak iz pripovijetke Regoč, dok im je pedagoginja Zlatica pročitala male crtice o bontonu iz knjige Zvonimira Baloga. Nakon čitanja uslijedio je razgovor o važnosti čitanja – učenici su imali mnogo pitanja za naše nesvakidašnje goste i cijeli smo dan provodili aktivnosti vezane uz čitanje.
Veseli ih što ova aktivnost zamjene uloga učenika i učitelja se svidjela mnogim učiteljima različitog profila koji su podržali ovu inicijativu i na trenutak zavirili u dječji svijet razredne nastave. Na taj su način učenici imali priliku upoznali učitelje koji će im već sljedeće godine predavati predmete poput engleskog, talijanskog, matematike, informatike ili geografije! Korak je to bliže smanjivanju jaza između prelaska iz četvrtog u peti razred koji za učenike često bude jako stresan, a upravo je to jedan od ciljeva Školskog razvojnog plana škole.
Bila je ovo izvrsna inicijativa koja je obogatila školski kurikulum i potakla usvajanje čitalačkih vještina na kreativan i zabavan način. Natjecanjem u čitanju naglas Škola je započela s obilježavanjem 2023. godine kao Europske godine vještina koju će realizirati različitim aktivnostima u redovnoj i izbornoj nastavu, eTwinning projekt “Uz čitanje riječi rastu 3” i Erasmus+ projekt “Keep going”, a čitanje svakako jest jedna od najvažnijih životnih vještina koja nam je neophodna za sretan i uspješan život.