“Ukoliko želite da vaša djeca budu inteligentna, čitajte im bajke. Ukoliko želite da budu još inteligentnija, čitajte im još više bajki” – jedan je od citata koji se pripisuju Albertu Einsteinu. Bajke su važne za djecu jer ih od malih nogu uče razlikovati dobro od zla i na prihvatljiv način prenose univerzalne poruke o važnim moralnim vrijednostima: poštenju, hrabrosti, iskrenosti… Bajke omogućavaju djetetu da razvija maštu slušajući o različitim osobama, dalekim prostorima i čudnovatim događajima, a što je još važnije, upoznaju djecu s osobinama opisanih likova, s njihovim međusobnim odnosima i posljedicama s kojima se oni suočavaju. Na taj način, slušajući o junacima iz bajki, djeca uče mnoge važne životne lekcije.
Svjetski dan pričanja bajki obilježava se širom svijeta na dan 26. veljače a u školi su ga obilježili radionicom u školskoj knjižnici. Ovaj dan smišljen je s idejom da se roditelji potaknu da s djecom čitaju i pričaju bajke i da se kroz to i sami prisjete svog djetinjstva i omiljenih priča koje su slušali kao mali.
Za početak su pogledali animirani crtani film „Mjesta ima na metli svima“ koji je snimljen 2012. godine prema slikovnici “Room on the Broom” (u hrvatskom prijevodu Mjesta ima na metli svima). Animirani film potpisuje kreativni dvojac Max Lang i Jan Lachauer iz britanske kuće Magic Light Pictures. Mjesta ima na metli svima je čarobna priča o prijateljstvu i vještici dobrih namjera koja velikodušno prima na svoju metlu čitav niz životinja. Film je moguće pogledati na portalu Vrti svoj film od 27. veljače do 2. ožujka 2023. godine u sklopu programa Idu dani. I dostupan je za škole koje imaju pretplatu na portal.
Nakon gledanja filma potiče se učenike na izražavanje doživljaja. Učenici su dali ocjenu odličan animiranom filmu, svidio im se izgled likova, njihovi glasovi, izbor glazbe u filmu i cjelokupna priča. Razgovarali su o likovima i koji se to čarobni predmeti pojavljuju u filmu: čarobni štapić, čarobna metla, vještičji kotao., ali i koji su to čudesni događaji u filmu: letenje na metli, čarobiranje i sl.
Sljedeći zadatak odnosio se na izradu dvije osobne karte lika vještice. Jedna osobna karta bila je za vještice u bajkama, a druga za lik vještice iz filma. Na komad papira, u lijevi ugao učenici su crtali lik vještice (iz bajke), a u desni ugao lik vještice (iz filma), a ispod toga su pisali kratke natuknice kojima opisuju lik vještice (primjerice, izgled, ponašanje i njezin govor). U konačnici, uspoređujemo likove vještica – njihove sličnosti i razlike.
Završna aktivnost odnosila se na zajedničko pripovijedanje. Učenici su radili u paru na stvaranju nove priče koristeći kartice iz knjige „Pričosvijet“. Na karticama su dobili nekoliko realističnih likova iz bajki (kralj, kraljevna, dijete i sl.), nekoliko čudesnih likova (vještica, zmaj, vile i sl.), nekoliko čudesnih predmeta i nekoliko čudesnih događaja i sl.