prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

Eko dani

U Osnovnoj školi Petra Preradovića matematika, geografija i ekologija vrlo često su povezane tijekom raznih aktivnosti.

Učenici su otkrili da matematiku i ekologiju mogu povezati na mnogobrojne načine, kao što su:

  • Analiza podataka o okolišu: Postoji mnogo načina na koje se matematički koncepti mogu koristiti za analizu i interpretaciju podataka o okolišu. Na primjer, učenike se može naučiti kako koristiti statističke metode za analizu podataka o stanovništvu ili kako koristiti alate za crtanje grafikona za vizualizaciju trendova klimatskih promjena.
  • Izračuni ugljičnog otiska: Izračuni ugljičnog otiska način su mjerenja količine stakleničkih plinova koje emitira pojedinac ili organizacija. Učenike se može naučiti izračunati ugljični otisak pomoću matematičkih formula i potaknuti ih da razmišljaju o načinima kako smanjiti svoj ugljični otisak.
  • Geometrijski oblici u prirodi: Priroda je puna geometrijskih oblika i uzoraka, poput spirala koje se nalaze u školjkama ili šesterokutnih oblika u saću. Mogu se koristiti ove primjere za podučavanje učenike o geometriji i matematičkim obrascima u prirodnom svijetu.
  • Izračuni održivosti: Izračuni održivosti uključuju korištenje matematičkih formula za analizu dugoročnih utjecaja ljudskih aktivnosti na okoliš. Može se naučiti učenike kako koristiti izračune održivosti za analizu utjecaja različitih politika ili radnji na okoliš i potaknuti ih da kritički razmišljaju o pitanjima održivosti.
  • Ekološko modeliranje: Ekološko modeliranje je način predviđanja ponašanja ekosustava pomoću matematičkih modela. Može se poučavati učenike o ekološkom modeliranju i potaknuti ih da kreiraju vlastite modele za istraživanje izazova u očuvanju okoliša.
  • Izračuni održivosti: Izračuni održivosti uključuju korištenje matematičkih formula za analizu dugoročnih utjecaja ljudskih aktivnosti na okoliš. Može se naučiti učenike kako koristiti izračune održivosti za analizu utjecaja različitih politika ili radnji na okoliš i potaknuti ih da kritički razmišljaju o pitanjima održivosti.

Kombinirajući matematiku i ekologiju u razredu, učenici mogu razviti dublje razumijevanje pitanja okoliša i uloge koju matematika igra u traženju odgovora. Također mogu steći vještine u analizi podataka, kritičkom razmišljanju i rješavanju problema, koje su važne u akademskom ali i u stvarnom okruženju.

Od svoga nastanka je ekologija povezana sa geografijom uz geoekološki pristup proučavanja koji se temelji na odnosu čovjeka i njegovog okoliša. Primjenjujući zadane pristupe u geografskom pristupu ekologiji uz raspoložive materijale i uvjete učenici mogu djelovati na očuvanje okoliša na dugoročno održiv način. Krajobrazna ekologija je uvjetovana geografijom jer proučava krajolik koji predstavlja prostor u kojem živimo, a čine osnovu geografske stvarnosti. Učenici mogu odraditi aktivnosti koje daju poseban osvrt na načine gospodarenja otpadom , njihovim razvrstavanjem, te ponovnom upotrebom korištenih predmeta.

Za Dan planeta Zemlje profesorice Renata Cvetkoski iz geografije i Anita Šimac iz matematike provele su razne aktivnosti, a najzanimljivija je svakako bila “ekološka štafeta”. Prvo su podijelile učenike u timove od četiri do šest članova, ovisno o broju učenika u razredu. Svakom timu su dodijelile određenu boju i kutiju s karticama na kojima su označeni razni predmeti koji se mogu i ne mogu reciklirati.

Zatim su postavile postaje za recikliranje unutar školskog dvorišta, svaka za drugu vrstu materijala koji se može reciklirati. Svaki spremnik je bio jasno označen odgovarajućom bojom za svaku vrstu otpada. Svaki član ekipe naizmjence odabire karticu iz svoje kutije i trči do postaja za recikliranje. Zatim dolazi na red sljedeći član tima, sve dok se ne podjele sve kartice iz reciklažne kutije.

Da bi učinile utrku izazovnijom učiteljice su pripremile zadatke koje su učenici trebali rješavati dok su čekali svoju štafetu. Ekipa s najviše predmeta koji su točno razvrstani i odloženi u pravi spremnik pobjeđuje u utrci. Nakon svakog izazova, tako i ovog, svakako odvojite malo vremena za raspravu o važnosti recikliranja i gospodarenja otpadom s učenicima. Potaknite ih da nastave prakticirati dobre navike recikliranja u svakodnevnom životu i da šire poruku svojim prijateljima i obiteljima.

Štafetna utrka recikliranja zabavan je i privlačan način da se učenici pouče o važnosti recikliranja i gospodarenja otpadom. Organiziranjem takve aktivnosti možete pomoći učenicima da razumiju dobrobiti recikliranja, potaknuti timski rad i kreativnost te ih motivirati na djelovanje u zaštiti okoliša.