prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

Zabavno ponavljanje sadržaja uz STEM radionice

Zahvaljujući projektu „Razvoj mreže ATEM ambasadora“ učenici četvrtih razreda I. OŠ Varaždin imali su mogućnost ponoviti naučene nastavne sadržaje uz STEM radionice te naučeno primijeniti u praksi.

Nositelj projekta je udruga Bioteka, a projekt je sufinanciranog sredstvima Europske unije u okviru Europskog socijalnog fonda. U sklopu radionica za učenike, u četvrtak, 1. lipnja 2023. godine bile su organizirane zanimljive aktivnosti vezane uz bolje razumijevanje funkcioniranja ljudskog organizma, uspoređivanje glavnih dijelova biljaka i životinja, razlikovanje obnovljivih i neobnovljivih izvora energije te glavna atrakcija funkcioniranje i uloga dronova.

STEM je pristup edukaciji odnosno obrazovanju koji se temelji na kombinaciji različitih područja, predmeta i načina razmišljanja. Pojam STEM je akronim početnih slova riječi na engleskom jeziku – science, tehnology, engineering i mathematics, a prvi put se počeo spominjati još 1998. godine. Naime, već su se tada počele javljati inicijative nastavnika koji su željeli unaprijediti školske kurikulume i poboljšati položaj STEM područja u obrazovnom sustavu (Lupilu, 2021.)

Razvoj STEM područja u hrvatskim školama je u posljednjih nekoliko godina znatno napredovao. Poticanje učenika na STEM način razmišljanja započelo je kroz različite EU projekte u koje su se uključivale brojne osnovne i srednje škole, tehnološko opremanje i uvođenje izvannastavnih aktivnosti poput spomenute robotike.

Zahvaljujući projektu „Razvoj mreže ATEM ambasadora“ učenici četvrtih razreda imali su mogućnost ponoviti naučene nastavne sadržaje uz STEM radionice te naučeno primijeniti u praksi. Tijekom aktivnosti učenici su uz pomoć stetoskopa i digitalnih uređaja mjerili otkucaj srca, temperaturu tijela i puls s prsta, upoznali se s ulogom i funkcijom podvodnog i zračnog drona, pomoću mikroskopa gledali različite vrste peludi te uspoređivali dijelove biljka i životinja koje su sami pronašli na livadi. Posebnim uređajima mjerili su i temperaturu tla i zraka, vlagu te UV indeks u hladu i na suncu.  Dojmove s radionica učenici su prenijeli na likovne radove uz detaljne opise svake aktivnosti.

Nakon odrađenih radionica, provedeno je kratko istraživanje kojim se željelo ispitati razumijevanje pojma STEM područja kod učenika četvrtih razreda, te njihove preferencije istog. U istraživanju je sudjelovalo 52 učenika I. OŠ Varaždin, a rezultati istraživanja pokazali su da većina učenika, njih 59.6 % razumije značenje riječi STEM te područja koja obuhvaća. Nadalje, rezultati istraživanja govore kako su se učenicima najviše svidjele aktivnosti u kojima su koristili tehnologiju (51.9 %), zatim istraživali (26.9 %), dok im se najmanje sviđaju aktivnosti u kojima su računali (21,2 %). Iako 39.9 % učenika još uvijek ne razumije ili djelomično razumije značenje riječi STEM u obrazovanju, čak 75 % učenika izjasnilo se da bi se STEM radionice trebale češće koristiti u obrazovanju što dokazuje da im je ponavljanje naučenih sadržaja uz STEM radionice bilo vrlo zabavno.