Tečaj daje holistički pogled na digitalnu pismenost i osim aktivnosti s učenicima, uključuje njegovanje sigurnosne kulture u školama, rad s roditeljima i teme mentalnog zdravlja. Tečaju su prisustvovali učitelji i studenti iz Italije, učitelji iz Mađarske i učiteljica Mekovec iz Hrvatske, a zanimljivo je da su polaznici bili stari od 24 do 65 godina što dokazuje važnost ove teme za sve dobne skupine.
Kakav će utjecaj mediji i tehnologija imati na nas ovisi o sadržajima koje biramo i kojima smo izloženi, načinu upotrebe, kao i našoj osobnosti. Upravo zato: MEDIJSKA PISMENOST JEDNA JE OD NAJVAŽNIJIH VJEŠTINA U 21. STOLJEĆU.
Na edukaciji su na interaktivan način obradili teme: sigurno i odgovorno korištenje interneta, laži, obmane prijevare i dezinformacije na internetu, internetsko uznemiravanje i neprikladni sadržaji. Tečaj se također usredotočuje na učinkovitu i prikladnu upotrebu interneta u učionici. Imali su priliku posjetiti Organizaciju Indijanez i upoznati njihov program „Centar Šteker“ u Mariboru koji djeluje pri Ministarstvu rada, obitelji, socijalne skrbi i ravnopravnosti prilika i upoznati se s načinima na koji oni pružaju besplatnu podršku i pomoć kod prekomjerne upotrebe zaslonskih tehnologija. Bave se preventivom i kurativom, a održavaju radionice za djecu, roditelje, učitelje i odrasle.
Na tečaju su svakodnevno međusobno razmjenjivali mišljenja i iskustva kroz zanimljive aktivnosti koje su se odvijale u parovima i grupama. Upoznali su se s rječnikom lažnih vijesti: botnet, mamac za klikove, teorije zavjere, duboko lažiranje, prijevara…te kako prepoznati/otkriti laži, prijevare i dezinformacije. O neprikladnim sadržajima u koji spadaju: uznemiravanje, sadržaj pun mržnje, govor mržnje, trolanje, uhođenje, cyberbulling (internetsko zlostavljanje), lažni profili upoznali su se na nizu istinitih primjera. Na taj način kod polaznika tečaja poticao se razvoj empatije za smanjenje internetskog nasilja.
Najvažnije je znati obraniti se i spriječiti bilo kakvu vrstu uznemiravanja na internetu a to možemo učiniti u pet koraka:
- napraviti snimku ekrana ili kopirati adresu,
- suzdržati se od kontakta, ne angažirati se
- tražiti pomoć – razgovor pomaže,
- blokirati,
- izvijestiti.
Problemskim procesom učenja i pristupa radionicama nastali su i zanimljivi uradci učitelja koje su razmjenjivali u alatu Trello.
Sve ove aktivnosti mogu se prilagoditi i koristiti u učionici stoga planiraju sve naučeno primjenjivati u radu s učenicima u učionici kao i u raznim projektima na nivou škole, te u radu s roditeljima u vezi s korištenjem interneta. Na tečaju su se razvijale i jezične vještine u komunikaciji sa sudionicima iz drugih europskih zemalja na engleskom jeziku kao i računalne vještine korištenjem aplikacija i internetskih stranica kao što su Wekelet, Trello, Padlet, Classroom, Canva, Wordclouds, Storyboards, Vimeo, Bitmoji, Giphy i mnogi drugi.
Osim službenog dijela polaznicima tečaja bilo je organizirano i razgledavanje Ljubljane s vodičem, zajednička večera, posjet Mariborskom Pohorju i Bledu. Tečaj je bio vrlo stručno organiziran, a predavačica zanimljiva, susretljiva te su svi polaznici izrazili svoje pohvale organizatorici Tini Skočaj Skok i trenerici Zali Bricelj. Zadnji dan tečaja dobili su „Certificate of attendance“, a uslijedilo je i iznenađenje mađarskog tima pa je edukacija završila uz gitaru i pjesmu.