Kurikulum međupredmetne teme Održivi razvoj za osnovne i srednje škole donesen je 2019. godine ( NN 7/2019 (22.1.2019.), a svrha mu je ”pripremiti učenike za prikladno djelovanje u društvu radi postizanja osobne i opće dobrobiti.” Znanje, vještine i vrijednosti koje učenici usvajaju tijekom nastave/izvannastavnih aktivnosti ostvaruju se kroz tri područja: Povezanost, Djelovanje i Dobrobit, u skladu s načelima održivosti.
Vrtlarstvo je grana poljoprivrede koja uključuje uzgoj biljaka, a time i proizvodnju hrane. Školski vrtovi omogućuju učenicima iskustveno učenje, uključenost svih osjetila te kretanja. Učenici uče o odgovornosti, timskom radu i suradnji. Sudjeluju u pripremi tla za sadnju/sjetvu, brinu se o nasadu. Uče o štetnim i korisnim kukcima, o korovima u vrtu kao i o bolestima povrća. Učenici su naučili da namirnice za pripremu obroka u školskoj kuhinji dolaze i iz njihovog školskog vrta.
Prije provođenja aktivnosti berbe krumpira sorte “Agria” i “Desiree” u školskom vrtu, učiteljica prirode i biologije, upoznala je učenike s osnovnom razlogom njegovog provođenja. Učenici su upoznati s materijalima i alatima koje će koristiti te s planom izvođenja praktičnog rada. Razgovaralo se o važnosti odvajanja sitnijeg od krupnijeg krumpira i razlogom stavljanjem krumpira u mrežaste vreće. Nakon uvodne aktivnosti učenici su s veseljem pristupili radu. Uslijedio je natjecanje koja će ekipa prije doći do cilja. U ugodnom opuštenom druženju učenici su izvršili zadatak. Kako bi saznali visinu prinosa/uroda, proveli su vaganje i bilježenje podataka.
Učenici su donijeli zaključke o načinu uzgoja krumpira, o važnosti njegova uzgoja, o hranjivoj vrijednosti, o pozitivnom utjecaju lokalno uzgojene hrane na ekološki otisak. Primijenili su naučeno gradivo i povezali ga s praktičnim radom i aktivnostima koje provode kod svoje kuće. Nakon završene aktivnosti, školskom kuhinjom proširio se miris pečenog krumpira. Tijekom provedbe aktivnosti učenici su usvajali ishode nastavnog kurikuluma Prirode i Biologije s naglaskom na kurikulum međupredmetne teme Održivi razvoj i međupredmetne teme Zdravlje.
Izvori:
Aktivnosti: