U potrazi za profesionalnim rastom i razvojem profesorice su imale priliku sudjelovati na dva različita, ali komplementarna tečaja u Europass Teacher Academy u Dublinu, Irskoj. Tečajevi su za cilj imali unaprijediti znanje i vještine u području obrazovanja. Prof. Mršo sudjelovala je na tečaju “Pathways to Become a Digitally Competent Educator” (Kako postati digitalno kompetentan nastavnik), dok je prof. Filipović pohađala tečaj “Brain-based learning” (Učenje temeljeno na mozgu).
Tečaj “Pathways to Become a Digitally Competent Educator” bio je sveobuhvatan program osmišljen kako bi opremio edukatore s potrebnim alatima i znanjem za učinkovito integriranje tehnologije u svoje nastavne prakse. Tečaj je trajao pet dana i obuhvatio je širok spektar tema, uključujući trendove u obrazovnoj tehnologiji, digitalnu pedagogiju i praktične vježbe. Praktične radionice omogućile su polaznicima istraživanje različitih alata i platformi za obrazovanje. Ovo iskustvo bilo je neprocjenjivo za razumijevanje kako integrirati tehnologiju u aktivnosti u učionici ističući važnost digitalne pismenosti kako za edukatore tako i za učenike.
Nadalje, razumijevanje digitalnog građanstva i odgovornog korištenja interneta bio je ključan aspekt ovog tečaja čiji su polaznici također istraživali metode digitalnog vrednovanja. Nemoguće je bilo izostaviti umjetnu inteligenciju i sveprisutni Chat GPT koji je zapravo bio u osnovi većine alata koji su se spominjali. Zaključak je da umjetna inteligencija donosi brojne prednosti, ali i nedostatke. Međutim, vrlo je važno procijeniti u kojim situacijama umjetna inteligencija pridonosi dobrobiti čovječanstva, odnosno dobrobiti našem obrazovnom sustavu, našim učenicima i profesorima te kao je koristiti isključivo kao asistenta kojeg ćemo kontrolirati i koristiti za veće dobro.
Tečaj “Brain-based learning” istraživao je neuroznanost iza procesa učenja i nastavnih praksi. Ovaj tečaj također je trajao pet dana, a cilj je bio pružiti edukatorima dublje razumijevanje kako mozak obrađuje informacije i kako to znanje može informirati strategije poučavanja. Tečaj je razmatrao različite stilove učenja i kako edukatori mogu prilagoditi svoje metode poučavanja kako bi zadovoljili različite sklonosti učenika i kognitivne procese. Također je istaknuta važnost stvaranja emocionalno angažirajućih okruženja za učenje, budući da emocije igraju značajnu ulogu u pamćenju i motivaciji. Razumijevanje neuroznanosti učenja ključno je za edukatore kako bi dizajnirali nastavu koja se usklađuje s prirodnim procesima mozga. Ovaj tečaj polaznike je opskrbio znanjem koje će im pomoći stvarati učinkovite strategije poučavanja.
Putovanje u Dublin, upoznavanje irske povijesti, kulture i prirodnih ljepota te sudjelovanje u edukacijama obogatili su ove dvije makarske profesorice dragocjenim znanjem i vještinama koje će im omogućiti da bolje služe učenicima u uvijek mijenjajućem obrazovnom okruženju. Raduju se primjeni spoznaja dobivenih na ovim tečajevima u nastavnim praksama.