prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

Važnost štednje

Kako ne bi dobili iskrivljenu sliku o novcu i pomislili da novac „raste“ u bankomatu učenici Osnovne škole Bakar uče o pravilnom raspolaganju novca i savladavanju financijski odgovornog ponašanja.

Štednja je važna lekcija i izuzetno bitna navika koju je potrebno razvijati od najranije dobi. Ona znači oduprijeti se želji da nešto kupimo. Štedeći racionalnije raspolažemo svojim novcem i postajemo svjesni njegove prave vrijednosti. Štednja nam daje sigurnost i pomaže nam da se lakše suočimo sa situacijama kada nam je novac hitno potreban. Razmišljati o štednji jedini  je način da se ne dođe u beznadnu situaciju u kojoj se bez novca i ušteđevine teško snalazimo.

Otkad postoji kovani novac ljudi su ga nastojali sakriti i sačuvati. Za to su uglavnom služile posude koje su se s vremenom pretvorile u kasice različitih oblika. One su dobar početak  da se kroz simpatičnu gestu ubacivanja novčića djeca uče o vrijednosti novca i o tome kako mala ušteda može s vremenom narasti u nešto znatno veće.

Štednja u kasici je za djecu najčešći i najzastupljeniji način čuvanja novca. Jedna od prednosti je što im je novac uvijek pri ruci i lako im je dostupan ukoliko dođe do nekakve nepredviđene situacije. Danas postoje kasice raznih oblika, boja i materijala, ali one ne predstavljaju samo ukras ili igračku već kod djece razvijaju štedne navike.

Kako ne bi dobili iskrivljenu sliku o novcu i pomislili da novac „raste“ u bankomatu učenici uče o pravilnom raspolaganju novca i savladavanju financijski odgovornog ponašanja. Raznim aktivnostima osvijestili su spoznaju da za novac koji se pojavljuje u bankomatima ljudi moraju dugo i puno raditi. Iako im je jedini novac kojim raspolažu džeparac učenici su se uoči Svjetskog dan štednje, koji se obilježava 31. listopada podsjetili na važnost stvaranja štednih navika.

Što znači štednja? Čemu služi novac? Kamo se pohranjuje ušteđeni novac?…samo su neka od pitanja o kojima su učenici razmišljali. Basnom „Cvrčak i mrav“ nastojali su razviti shvaćanje štednje u prenesenom značenju, odnosno razmišljati što se sve osim novca može štedjeti. Učenici su se upoznali s pojmovima novac, banka, bankomat, štednja, te su na taj način shvatili smisao novca i njegove štednje. Utvrdili su na koje se sve načine može štedjeti voda, električna energije, plin, telefonski impulsi, ogrjev, odjeća, obuća i školski pribor. Na kreativan način stvarali su nove stvari od recikliranih materijala. Izradili su šarene štedne kasice, te su u školu donijeli i svoje štedne kasice. Uz pomoć učiteljica priredili su zanimljivu izložbu u školskom hodniku.

Financijska pismenost je vrlo važna i vjerujemo da će se u skorijoj budućnosti integrirati u redovne obrazovne programe kako bi se na vrijeme naučilo upravljati osobnim financijama i kako bi se osvijestile sve odluke i posljedice koje one nose u budućnosti.