Naša svakodnevica je prožeta digitalnim. Digitalno se pojavljuje u svim sferama našeg života, neizbježno je prisutno u zdravstvu, sportu, znanosti, obrazovanju i sl. Digitalno uključuje korisnike, omogućuje dostupnost informacija i sadržaja, pruža im multimedijalno iskustvo. Isto tako procesi digitalizacije ostavljaju mnoge isključenima, što zbog ekonomskih, statusnih, generacijskih i drugih razloga.
Na koji način se i u kojim aspektima digitalno i inkluzija susreću u kontekstu obrazovanja do sada nije propitivano iz perspektive antropologije što je bio jedan o temeljnih okvira unutar kojeg je osmišljen projekt “Digital Inclusion in Teacher Education”. Iz te je potrebe u okvirima ključne aktivnosti 2 – Suradnja za inovacije i razmjenu dobre prakse, prijavljen i proveden Erasmus+ projekt “Digital Inclusion in Teacher Education” (akronim DIGITClue). Osnovna namjera projekta bila je stvaranje partnerstva i razvoj novih ideja za potrebe digitalnog obrazovanja u europskom kontekstu.
Pod vodstvom Sveučilišta u Beču, Odjela za socijalnu antropologiju, s partnerima sa Sveučilišta u Zadru, Odjel za etnologiju i antropologiju i Odjel za nastavničke studije u Gospiću te znanstveno-tehnološkim institutom iz Dresdena, projektne aktivnosti osmišljavanja popularno-znanstvenih tekstova o digitalnoj inkluziji i povezanim pojmovima, digitalnih alata, priručnika i drugačijeg načina usvajanja sadržaja koji treba omogućiti kreiranje vlastitog puta čitanja i primjene novih znanja, održane su u razdoblju od 1. lipnja 2021. do 31. svibnja 2023. godine.
Rezultati projekta dostupni su na platformi, gdje se mogu pronaći sadržaji namijenjeni za studente učiteljskih studija, učitelje ali i sveučilišne nastavnike koji rade na obrazovanju budućih učitelja. Sadržaj na platformi HUB-a, kojeg čine tekstovi, digitalni alati i priručnici, organiziran je u četiri osnovne cjeline, Početnica, Portfolio, Priručnici i D.I. karta. Polazišni tekst, digitalna inkluzija, pisan je u formi wikija, odnosno u njega su integrirane poveznice na pojmove: Digitalni jaz, Digitalni generacijski jaz, Digitalni rodni jaz, Digitalni queer jaz, Digitalizacija, Digitalna pismenost, Digitalno stvaranje svijeta, Digitalno pripovijedanje, Kiberetika, Digitalna kultura, Digitalna transformacija.
Tekst je oblikovan s ciljem umrežavanja različitih znanja o digitalnoj inkluziji, on pruža sažeti prikaz dostupnih pristupa i perspektiva o digitalnoj inkluziji, ali i omogućuje da se klikom na poveznicu kreira vlastiti smjer proučavanja povezanih pojmova. Vodili su se idejom da korisnicima omoguće slobodu usvajanja novih sadržaja, isto tako i da određeni sadržaj preskoče ili mu se vrate kasnije ako se za to pokaže potreba. Dio HUB-a pod nazivom Portfolio to omogućuje. Pozivaju zainteresirane da iskušaju i kreiraju vlastiti put učenja, nadograepostojeći sadržaj te istraže prijedloge za pripremu nastavnog sadržaja s fokusom na temu projekta – digitalna inkluzija.
Priručnici objedinjuju dostupne sadržaje pa se uz uvod, i kratke smjernice kako koristiti HUB, u njima mogu pronaći koncepti, digitalni alati, iskustva učitelja u primjeni digitalnih alata, pitanja za samoprocjenu te prijedlozi literature za daljnje čitanje. Dostupni digitalni alati mogu se koristiti u obliku kako su raspisani no mogu poslužiti i kao inspiracija za rad u učionici ili pripremu za različite oblike nastave. Karta digitalne inkluzije, D.I. karta, otvara mogućnost uključivanja korisnika koji u nju upisuju projekte i aktivnosti na temu digitalne inkluzije u kontekstu obrazovanja.
Osim inkluzivnog sadržaja cijela platforma je osmišljena s namjerom da bude digitalno inkluzivna. Platforma je multijezična te je sav sadržaj dostupan na šest jezika: engleski, hrvatski, njemački, romski, češki i turski. Sadržaj je moguće preuzeti i koristiti kad nema interneta, sadržaju se pristupa bez logiranja te se može pregledavati na različitim uređajima. Pozivaju na isprobavanje platforme i dijeljenje.