prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

Erasmus+ tečaj „Innovative Methodologies for Teaching and Learning“

Nastavnica Marinela Bušelić iz Srednje strukovne škole u Makarskoj sudjelovala je na sedmodnevnom Erasmus+ tečaju „Innovative Methodologies for Teaching and Learning“ u Dublinu.

Tečaj je dio Erasmus+ aktivnosti KA122 – kratkoročni projekti za mobilnost učenika i osoblja u odgoju i općem obrazovanju. Erasmus+ tečaj za nastavnike „Inovativne metode u učenju i poučavanju“ dio je drugog ciklusa mobilnosti Erasmus+ projekta “Internacionalizirana škola – prepoznata škola”. Na mobilnosti je sudjelovala zajedno s dvije kolegice nastavnice stručnih predmeta, koje su pohađale tečajeve „English for Teachers“ i „Activate your English for Teaching“, a sve u organizaciji English Matters.

Više od 80 učitelja i nastavnika iz 13 europskih zemalja na intenzivnim tečajevima ponovno se vratilo u školske klupe. U prostorima National College of Ireland usavršavali su uporabu engleskog jezika u svojim nastavnim predmetima, kao i korištenje inovativnih metoda u poučavanju. Dio usavršavanja posvećen je svrsishodnom korištenju digitalnih alata i umjetne inteligencije u nastavnom procesu. Nastavnici sudjeluju na radionicama razvijanja kritičkog mišljenja na Erasmus+ tečaju

Koristeći pristup u poučavanju „Contexts4Content“ učenjem u svakodnevnim situacijama iz stvarnog života možemo obraditi bilo koji nastavni sadržaj. Bez obzira o kojem se nastavnom predmetu radi, upoznajući ljude, mjesta, prirodu, arhitekturu, kod učenika potiče kritičko razmišljanje. Osim toga, koristimo i suvremenu metodu učenja temeljenog na rješavanju problema.

Tijekom tečaja obrađivale su se inovativne metode kao što je CLIL metoda (Content and language integrated learning). CLIL kombinira poučavanje sadržaja nastavnog predmeta s nastavom stranog jezika, što je posebno zanimljivo sa stajališta ekonomske grupe predmeta u sektoru Turizam i ugostiteljstvo. Osim ove metode na tečaju se prakticirala i metode kritičkog razmišljanja i suradničkog učenja u vrijeme razvoja umjetne inteligencije. Pozornost je privukla i storytelling metoda gdje se korištenjem različitih „alata“ usvajaju nastavni sadržaji i provodi refleksija i vrednovanje naučenog.

Erasmus+ tečaj pružio je polaznicima dragocjeno iskustvo doživljaja senzorne sobe kao multisenzornog prostora. Uglavnom se koristi za djecu s poremećajem senzorne integracije ili poremećajem iz spektra autizma. Učenicima se osigurava dodatna senzornu stimulaciju ili reduciraju senzorni podražaji.

Nastavnica u Glendaloughu, dolini dvaju jezera na Erasmus+ tečajuProučavao se i tzv. SAMR model, alat za svrsishodnu integraciju suvremene tehnologije u nastavu. U tom dijelu usavršavale su se digitalne kompetencije u učenju i poučavanju, inovativni načini vrednovanja i davanja povratnih informacija učenicima. Izuzetno zanimljiva je i metoda projektnog terenskog učenja temeljenog na zadacima koje učenici trebaju riješiti ili istražiti na izvornim lokacijama. Mjesta na kojima su sudionici tečaja u praksi pokazali koliko su usvojili ovu metodu bile su brojne povijesne znamenitosti Dublina. Naučeno se provjeravalo istražujući Revolutionary Dublin, History of Dublin, National Gallery of Ireland i Trinity College.

Projektno terensko učenje uključivalo je i izlet u jedno od najljepših odredišta u Irskoj, u prelijepi Glendalough. Prevedeno s irskog, dolina dvaju jezera, zbog svog spektakularnog krajolika, bogate povijesti, arheologije i bogatog životinjskog svijeta ostavlja bez daha.

Na kraju tečaja sudionici su predstavili svoje primjere dobre prakse, kao i naučeno tijekom tečaja. Izneseni su i planirani načini dijeljenja stečenih znanja i vještina u svojim školama. Nastavnica je prikazala korištenje videozapisa umjesto klasičnih prezentaciju u obradi nastavne teme. Svi sudionici posebno su istaknuli europsku dimenziju tečaja. Razmjena iskustava i primjera dobre prakse, te upoznavanje kolega iz cijele Europe radi mogućih budućih projekata, najvažnija je vrijednost ovog tečaja.