Jedan od najvažnijih ciljeva našeg projekta je učenje o općim vrijednostima demokratskog društva. Jednakost je jedna od ključnih vrijednosti Europske unije, a načelo ravnopravnosti žena i muškaraca temelj je svih europskih politika. Također, rodna ravnopravnost nalazi se na petom mjestu od ukupno sedamnaest Globalnih ciljeva održivog razvoja te je osnaživanje žena i djevojčica važna karika u njihovom bržem postizanju.
Projektnu aktivnost proveli su kroz niz poticajnih zadataka kako bi učenice i učenici osvijestili rodne stereotipe i predrasude prisutne u njihovom okruženju i osnažili se za njihovo izbjegavanje. Vennovim dijagramima prikazali su neke osobine, zanimanja i uloge u domaćinstvu žena i muškaraca. Sama činjenica da je većina učenica i učenika odabrala dijagram roze boje za žene, a plavi za muškarce pokazuje kako se predrasude i stereotipi razvijaju već u ranoj dobi. Nakon toga su objasnili svoje odabire.
U grupama, koje su činile samo djevojčice ili samo dječaci, završavali su rečenice o tome što se od njih kao djevojčica i dječaka očekuje vezano uz odijevanje, bavljenje sportom, obavljanje kućanskih poslova i izražavanje osjećaja. Pritom su prepoznali nekoliko primjera stereotipa u svom okruženju i tako učinili prvi korak prema njihovom smanjenju i uklanjanju. Najčešći su:
- Djevojčice više paze na izgled nego dječaci.
- Dječaci vole nogomet, a djevojčice ples i gimnastiku.
- Djevojčice trebaju više pomagati u kućanskim poslovima.
- Dječaci su snažni i ne plaču, djevojčice su nježne.
Naposljetku, surađujući u mješovitim grupama, kritički su promišljali o različitim situacijama rodne nejednakosti iz školskog ili obiteljskog okruženja, nudili rješenja problema i predlagali kako oni sami mogu utjecati na svoje vršnjake, roditelje i učitelje da promijene svoje razmišljanje i ponašanje te tako pridonesu stvaranju ravnopravnijeg društva.
Osnaživanjem Vijeća učenika, razvijanjem vještina koje će im pomoći u uspostavljanju ravnopravnih odnosa i osvještavanjem da imaju pravo na izbor te da ih rodne uloge i očekivanja ne trebaju ograničavati, jača se uloga u unaprjeđenju rodne ravnopravnosti u školi i široj zajednici. Čine to i u suradnji s drugim institucijama i udrugama. Tako je podizanje svijesti o važnosti napretka u rodnoj ravnopravnosti postignuto kroz upoznavanje s radom i prisustvovanjem predavanjima znanstvenica s Dubrovačkog sveučilišta, kao i sudjelovanjem na predavanju „Žene i obrazovanje – nekad i sad“ u organizaciji Povjerenstva za ravnopravnost spolova Dubrovačko-neretvanske županije, Sveučilišta u Dubrovniku i Udruge poslovnih žena KRUG Dubrovnik. Pokretanje promjena u životu mladih ljudi zasigurno će utjecati i na promjenu nekih stavova starijih.