U suradnji sa stručnim učiteljima kuharstva i slastičarstva učenici su se upoznali sa zdravom prehranom i njenim utjecajima na čovjekovo zdravlje.
Svjesni su da je prehrana sastavni dio čovjekovoga života te čovjek ne može živjeti bez hrane, a ključnu ulogu u prehrani trebaju imati zdrave namirnice i vođenje zdravoga načina života. No, problem je u tome što se u 21. stoljeću sve više promoviraju nezdrave namirnice te posebno brza hrana što predstavlja poseban problem kada su u pitanju djeca. Prehrana djece školske dobi trebala bi se sastojati od zdravih namirnica jer je to doba kada djeca ulaze u najvažnije fizičke, ali i psihičke promjene. Zdrava prehrana, osim što omogućuje unos određene energije, koja je potrebna za rad organizma, prvenstveno omogućuje zdravlje organizma, ali i bolju kvalitetu života. Terenska nastava provedena je u sklopu cjelogodišnjeg projekta Živimo zdravo.
Tijekom posjeta ugostiteljskom praktikumu učenici su najprije razgovarali sa stručnim učiteljima o zdravim namirnicama, prigotovljavanju hrane na zdravi način te o zdravim slasticama. Nakon kraćeg razgovora podijelili su se u dvije grupe. Prva grupa otišla je u kuhinju a druga u slastičarnu. Zadatak prve grupe bio je skuhati juhu od povrća i makarune na bijelo, dok je druga grupa izrađivala kokos kuglice. Prva grupa djece najprije je upoznala namirnice za izradu tijesta te je svojim ručicama oblikovala makarune. Zatim su uz pomoć učenika ugostiteljskog praktikuma sudjelovali u kuhanju zdrave zelene juhe u koju su stavili: brokulu, mrkvu, poriluk, krumpir, celer i peršin.
U kuhinji su se upoznali sa radom Vario cooking center – multifunkcionalnog uređaja koji je ujedno i najmoderniji uređaj u pripremanju jela na potpuno novi način, uz najnapredniju tehnologiju. Dok su oni razgovarali o zdravoj hrani, uređaj je sam pripremao jela uz unaprijed postavljene naredbe. Nakon kuhanja učenici su degustirali jela i deserte učeći se pri tome lijepom ponašanju za stolom. Ovakav suvremeni oblik nastave usmjeren je na učenika, odnosno učenik se doživljava kao aktivan subjekt koji značajno sudjeluje u nastavnome procesu.
Suvremena nastava traži pluralnost nastavnih strategija i metoda rada u razredu koje omogućuju učenicima potpunu uključenost u proces učenja (Letina, 2016). Na učitelju je da dobro planira nastavni sat te da podržava proces učenja, učenicima nudi smjernice pomoću kojih učenici dolaze do vlastitih zaključaka te najvažnije od svega jest da stvara pozitivno okruženje za učenje što su oni ovom izvanučioničkom nastavom u potpunosti i uspjeli. Naime, suvremena nastava stavlja naglasak i na suradnji između učenika kako bi zajedno došli do razumijevanja određenih pojmova. Osim suradnje između učenika, ističe se i vrlo je značajna, interakcija između učitelja i učenika kada učitelji i učenici zajedno uče jedni od drugih (Letina, 2015).
Projektna nastava u odgojno-obrazovnom sustavu omogućuje učenicima razvoj mnogih sposobnosti, vještina, razvijanje kritičkoga i kreativnoga mišljenja, povezivanje nastavnih predmeta sa svakodnevnim životom. Može se reći da projektna nastava potiče učenike na cjeloživotno učenje koji je i temelj Nacionalnog okvirnog kurikuluma. Cilj projektne nastave je postizanje veće samostalnosti i inicijative učenika u korištenju različitih izvora znanja.
Kroz opisanu izvanučioničnu nastavu ispunili smo slijedeće ciljeve i zadaće:
- usvajanje zdravih navika od najranije dobi te proširivanje djetetove spoznaje o vrstama zdrave hrane
- o upoznavanje osnovnih zdravih namirnica koje koristimo u svakodnevnom životu, njihovo klasificiranje, prepoznavanje, imenovanje, degustiranje
- usvajanje za učenike neophodnog i najosnovnijeg znanja, pravila i navika ophođenja sa zdravim namirnicama
- obogaćivanje iskustva učenika pravilnim predodžbama i neposrednim doživljajima o svijetu oko sebe
Pri povratku u učionicu učenici su zaključili kako je ovakav način rada bitno utjecao na njihovo poimanje zdrave prehrane te su predložili da tijekom školske godine više učimo izvan školske zgrade.