Ministarstvo kulture i medija u ožujku 2024. objavilo je priručnik “Primjena videoigara u nastavi – Smjernice za postizanje uspješnih ishoda učenja”, namijenjen odgojno-obrazovnim djelatnicima u osnovnim i srednjim školama. Riječ je o prijevodu priručnika razvijenog u suradnji Europske školske mreže i organizacije Video Games Europe, vrijednom resursu za nastavnike s nizom konkretnih primjera za uspješnu integraciju videoigara u obrazovni proces.
Priručnik je izrađen paralelno s masovnim otvorenim internetskim tečajem (MOOC) Games in Schools koji je pripremila Akademija Europske školske mreže te se poglavlja priručnika uglavnom poklapaju s modulima tog MOOC tečaja i na kraju svakog poglavlja nalaze se poveznice na MOOC materijale i druge relevantne sadržaje.
U provom poglavlju priručnika navedeni su argumenti koji govore u prilog korištenju videoigara u obrazovanju, potkrepljeni rezultatima brojnih istraživanja. U drugom poglavlju objašnjeno je kako prepoznati dobru obrazovnu videoigru te su navedeni primjeri videoigara koje potiču razvoj numeričkih vještina, pismenost, razvoj jezičnih vještina, razvoj fizičkih vještina i motoričkih sposobnosti te razvoj socijalnih i emocionalnih vještina.
Treće poglavlje posvećeno je korištenju videoigara za tematsko projektno učenje, a u četvrtom poglavlju, pod nazivom “Što možemo naučiti iz videoigara” objašnjen je pojam igrifikacije, odnosno primjene načela dizajna igara u radu s djecom i mladima u školi.
Peto poglavlje donosi sve ključne informacije o dizajnu i različitim alatima uz pomoć kojih učenici mogu izrađivati svoje videoigre, a šesto odgovore na pitanje “Zašto je važno poučavati o videoigrama?” te govori o utjecaju nasilnih videoigara na agresivnost kod mladih, stereotipima i diskriminaciji, trošenju novca, problemu ovisnosti o videoigrama, kao i roditeljskom nadzoru i važnosti odabira dobno primjerenih igara za djecu i mlade.
Na kraju priručnika nalazi se i pet nastavnih planova za korištenje videoigara u nastavi.
“Djecu i mlade na igranje videoigara najviše motivira, naravno, zabava, ali dodatan su čimbenik i izazovi koje pred njih postavlja koncept igre, poticanje znatiželje, mogućnost proživljavanja situacija koje u stvarnosti ne doživljavaju, timski rad, nove i zanimljive informacije iz područja prirodnih i društvenih znanosti, učenje kreativnog rješavanja problema i stvaranje novih ideja, kontroliranje vlastitih emocija (naučiti gubiti i pobjeđivati), upornost, strpljivost. Vjerujemo da će objavljivanje ovog priručnika pomoći odgojno-obrazovnim djelatnicima da prihvate digitalno okruženje u kojem djeca i mladi rastu i da će u njemu naći mnoštvo ideja kako unaprijediti i učiniti nastavu zanimljivijom upravo putem medija toliko bliskog djeci i mladima. Kao što je rekao profesor Stephen Heppell: ‘Ljudi vole učiti, ljudi se vole igrati. Predugo nam je trebalo da naučimo uspješno povezati te dvije aktivnosti.’ Vjerujemo da će ovaj priručnik pridonijeti tom važnom spoju učenja i igre”, stoji u predgovoru, koji je napisala ministrica kulture i medija Nina Obuljen Koržinek.
Preuzmite priručnik “Primjena videoigara u nastavi”
Vijest je prenesena s mrežnih stranica Medijska pismenost.