prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

Finska – novo iskustvo poučavanja

U suradnji sa OIP Posejdon i njihovim aktivnostima u Erasmus+ projektu na tečaju u neformalnom obrazovanju sudjelovale su Marijana Bandić Buljan i Jelena Kelava iz Osnovne škole kraljice Jelene, Solin.

Tečaj se provodio od 3. do 7. svibnja 2024. godine. Uz OIP Posejdon na tečaju su sudjelovale članovi udruga iz različitih zemalja, Belgije, Španjolske, Portugala i udruga Argonauta iz Hrvatske. Tečaj je održan u Centru za mlade Marttinen. Smješten u gradu Virrat, Centar za mlade Marttinen služi kao središte za osnaživanje mladih i obrazovanje o okolišu. Ovdje se učenici mogu uroniti u aktivnosti, radionice i događaje koji promiču snažnu povezanost s prirodnim svijetom. Centar za mlade posvećen je odgajanju mladih duhova i usađivanju osjećaja odgovornosti prema okolišu. Tečaj potiče sudionike na istraživanje inovativnih načina zaštite našeg planeta i stvaranja bolje budućnosti za generacije koje dolaze.

Glavni cilj je bio proučiti načine igranja igre Proactive Ecoland. Istražili su nove načine projektnog učenja, obrazovanja na otvorenom, uključivanje igara u lekcije o ekologiji i načine kako pomoći našem planetu da napreduje. Igra Proactive Ecoland je iznimno zanimljiva, dinamična, sudjelovala su 23 člana iz različitih udruga i navedenih zemalja. Podijeljeni u grupe dobili su ulogu koju su trebali odraditi, primjerice: građani, nevladine organizacije, privatni sektor, političari, javna uprava. Svaka grupa je na početku dobila opis svoje uloge u društvu kao i popis svojih odgovornosti i resursa, što je olakšalo utjelovljenje dodijeljene uloge. Suočili su se s rješavanjem raznih konkretnih problema kao što su onečišćenje oceana mikroplastikom, nedostatak zelenih površina u urbanim područjima ili štetni utjecaji industrije brze mode. Bilo je vrlo zanimljivo razumjeti odgovornosti svake skupine u ovim ekološkim izazovima. Igra pokreće raspravu između različitih grupa. Primjenjiva je u nastavi, njome se razvijaju i komunikacijske vještine, uče pravila argumentiranog raspravljanja, ali i pristajanja na kompromise. Cilj je dobrobit svih uloga, odnosno pojedinaca.

Tečaj je bi iznimno nadahnut prirodom i razvijanjem dubokog poštovanja prema prirodi. Jedan od zadataka je bio istražiti šumu kroz 20 zadataka, a osmišljeni su kako bi se u tišini što bolje povezali sa prirodom. Poslije ovog zadatka na otvorenom trebali su povezati elemente iz prirode sa našim tijelom, na način kako zamišljamo takav odnos i predstaviti svoje viđenje drugima. Naša su tijela zamršeno povezana s elementima prirode i bitno je prepoznati i poštivati taj odnos. Ovaj zadatak omogućuje ponovno uspostavljanje veze sa zemljom i stjecanje dublje poštovanje prema okolišu. Poštujući vezu između našeg tijela i prirode, možemo njegovati osjećaj harmonije i blagostanja.

Projektno učenje je dinamičan pristup obrazovanju koji osnažuje učenike da preuzmu kontrolu nad svojim učenjem kroz projekte iz stvarnog svijeta. Kombinirajući nastavu u učionici s praktičnim iskustvima u prirodi, učenici mogu produbiti svoje razumijevanje ekoloških koncepata i razviti praktična rješenja za ekološke izazove. Obrazovanje na otvorenom ne samo da poboljšava učenje, već i potiče osjećaj zahvalnosti za čuda prirodnog svijeta.

Zaključno, Proactiveecoland nudi bogat niz iskustava učenja koja osnažuju učenike da postanu prvaci upravljanja okolišem i zagovornici održivog razvoja. Uključivanjem u ovaj trening tečaj, projektno učenje, obrazovanje na otvorenom i međunarodna partnerstva, stekli su nova znanja i vještine koje mogu pozitivno utjecati na planet i doprinijeti zelenijoj i zdravijoj budućnosti za sve. Krenimo zajedno u nove izazove i radimo na stvaranju održivijeg svijeta za generacije koje dolaze.