prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

eTwinning projekt “Folklore in Frames: Kamishibai Tales”

U Osnovnoj školi Kneževi Vinogradi su provodili međunarodni eTwinning projekt pod nazivom “Folklore in Frames: Kamishibai Tales”.

Projekt se provodio tijekom drugog polugodišta školske godine 2023./2024. na platformi European School Education Platform u zajednici eTwinning. U projektu je sudjelovalo više od sedam škola iz tri zemlje: Hrvatske, Turske i Portugala. Projekt je osmišljen kako bi povezao učenike osnovnih škola iz različitih europskih zemalja kroz umjetnost pripovijedanja kamishibai priča i istraživanje folklora iz cijele Europe. Kamishibai je tradicionalna japanska tehnika pripovijedanja koja koristi slike i vizualne prikaze kako bi dočarala priče.

Učenici su kroz ovaj projekt imati priliku stvarati i dijeliti vlastite priče temeljene na lokalnom folkloru, a konačni proizvod je zajednička e-knjiga s video kolekcijom kratkih snimljenih priča. Učenici su radili u međunarodnim timovima, koristeći digitalne alate za komunikaciju i suradnju. Svaka škola sudionica je odabrala jednu ili više lokalnih priča iz folklora koje su učenici izveli u kamishibai načinu pripovijedanja. Proces nastajanja priče uključuje: istraživanje priča, izradu ilustracija, snimanje pripovijedanja i montažu videa.

Cilj projekta bio je unaprijediti vještine pripovijedanja učenika upoznavajući ih s tehnikom kamishibaia, te poboljšati njihove jezične i komunikacijske vještine. Projekt potiče kulturnu razmjenu i globalnu svijest, omogućujući učenicima učenje o bogatstvu folklornih tradicija drugih europskih kultura. Također, projekt će unaprijediti digitalne kompetencije učenika kroz izradu e-knjige i videozapisa.

Voditeljica projekta je učiteljica njemačkog jezika Kristijana Rebrina. U projektu sudjeluju učiteljice razredne nastave Dunja Kufner, Kristina Čičak Tomljanović i Olja Đurkas sa svojim učenicima te stručna suradnica knjižničarka Ivana Norac. Prema literarnom predlošku Željka Predojevića „Usmene priče Hrvata iz južne Baranje“, učenici su stvorili novu priču popraćenu ilustracijama. Nova priča „Zmaj i čudotvorni izvor“ se sastoji od dvanaest dijelova teksta i dvanaest ilustracija kojima se ti dijelovi opisuju. Priču možete pogledati ovdje.

Učenici pripovijedaju priču kombinirajući uporabu slike i teksta. Na početku pripovijedanja i tijekom izmjene slika, uporabom drvenih štapića dodatno se motivira slušatelje na pozornost te se pojačava dramatičnost pripovijedanja priče. Učenici predmetne nastave na nastavi Njemačkog jezika su obradili bajku Crvenkapica (Rotkäppchen) kroz različite radionice.

Generirajući slike pomoću alata umjetne inteligencije, učenici su prikazali bajku na novi i suvremen način. Primjenjujući kamishibai tehniku, učenici ne samo da uče pričati priče na kreativan način, već i poboljšavaju svoje jezične i komunikacijske vještine koje su ključne za njihov budući razvoj. Bajku možete pogledati ovdje

Tijekom projekta, učenici su koristili platforme kao što su eTwinning, Zoom, Google Meet i slične, kako bi komunicirali i surađivali s vršnjacima iz drugih zemalja. Nastavnici su vodili i koordinirali aktivnosti, te organizirali redovite sastanke i radionice. Priče će biti složene i objedinjene u zajedničkoj e knjizi u aplikaciji Bookcreator te postavljene na stranici projekta na platformi ESEP-a u eTwinning zajednici. Gotova e-knjiga Folklore in Frames: Kamishibai Tales. 

Projekt će biti evaluiran kroz povratne informacije učenika i nastavnika kao i kroz analizu konačnih uradaka na eTwinning platformi i mrežnim stranicama. Nakon provedbe projekta očekuju da će učenici razviti vještine pripovijedanja, crtanja, digitalne montaže i timskog rada. Učenici će povećati svoje znanje o europskom kulturnom nasljeđu i steći iskustvo rada na međunarodnim projektima. Zajednička e-knjiga i video kolekcija bit će dostupne online kao trajni resurs za edukaciju i inspiraciju. Rezultati projekta bit će predstavljeni na školskim mrežnim stranicama, društvenim mrežama i lokalnim medijima, te podijeljeni na relevantnim edukacijskim konferencijama i seminarima.