Program su predstavili redateljica predstave “Baraka pet be” Marina Pejnović, teatrologinja Lada Čale Feldman, redatelj Dario Harjaček te autor i ravnatelj festivala Goran Matović. On je istaknuo kako ovogodišnji festival otvara Krležina antiratna proza iz djela Hrvatski bog Mars “Baraka Pet be” u režiji Marine Pejnović i adaptaciji Vida Hribara.
Kazalište Virovitica nakon toga izvodi Krležinu dramu “U agoniji” koju je režirao Dario Harjaček. Potom, između ostaloga, slijedi i monodrama “Na rubu pameti” u izvedbi Dragana Despota. Matović je najavio i Putovanje Krležinim zagrebačkim adresama te svoj autorski projekt u režiji Krešimira Dolenčića “Sjetite me se 2022.”, Balade Petrice Kerempuha i izvedbu predstave “Ni med cvetjem ni pravice”.
Najavio je i gostovanje Knjaževsko-srpskoga teatra iz Kragujevca u Srbiji s predstavom “Na rubu pameti – jedne pijane novembarske noći”, u režiji Marka Misirače. Također je napomenuo da je ovogodišnji popratni program Festivala Miroslava Krleže raskošan i raznolik jer festival prate razgovor s glumicom Nevom Rošić, izložba slika skupine slikara. Pauline Jazvić, Tisje Kljaković Braić, Ivone Jurić, Ivana Prerada, Koraljke Kovač, Lovre Lapuha i Roberta Vilića Krleža/Dijalozi u Galeriji Kranjčar. Najavio je i izložbu rukopisne građe u NSK “Iz autorova pera – rukopisna građa Miroslava Krleže” te održavanje nadrealističkog susreta Doručak kod Krleže.
Redateljica Marina Pejnović istaknula je kako je “Barake Pet be” kratka priča iz Krležine zbirke “Hrvatski bog mars” o užasima koje za sobom donosi rat negdje između neimenovane bojišnice na istoku Europe. Ocijenila je kako njome Krleža ispisuje neke od najpotresnijih redova hrvaztske antiratne proze. Po riječima redatelja predstave ” U agoniji” Darija Harjačeka, Krležin komad “U agoniji” najbolje se očituje u tročinskoj verziji jer zorno objelodanjuje Gavellinu tezu o iščeznuću zasebne funkcije dramske riječi u trenutku kad dospjeva do svog maksimuma.
Gledatelji ju prate kao seriju od tri epizode na Netflixu, napomenuo je Harjaček. Lada Čale Feldman je ocijenila kako je zahvaljujući ovom festivalu živa Krležina riječ, koja je potrebna ovom gradu, što potvrđuje svojim glazbenim, slikarskim te recitatorskim dimemzijama festivala. Krležine “Dnevnike” ćemo na Nadrealističkom doručku kod Krleže čitati u ključu snova jer označuje transmedijalnu mješavinu kojoj se Krleža podlaže na festivalu, rekla je Čale Feldman. Ističe kako je prostor njegovih snova zaposjednuti prostor kroz koji tutnja politika, povijest i policija ispred koje Krleža u tim snovima neprestano i grozničavo bježi.
Festival otvara premijera predstave “Barake Pet be” u dvorištu bivše vojne bolnice u Vlaškoj ulici u Zagrebu.